AndyTheBest 7 Postad 19 November , 2013 Jag har ett dubbelmontage med mercruiser 6.2L MPI. Funkar garmins flödesmätare till dessa motorer, jag tänker på bensinretur. Man monterar väl bara på ena motorn och sedan får man dubbla, eller monteras det en givare till vardera motor. MVH Andy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 19 November , 2013 Bensinmotorer har ingen retur till tanken, utan en intern retur. Om du tror att motorerna drar exakt lika mycket bränsle, kan du ju ha en mätare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormbrother 0 Postad 19 November , 2013 Saker att kolla upp innan du köper en flödesmätare: -Det står i manualen att den ej är avsedd för motorer med bränsleretur. -Du har en ganska stor motor. Kolla maximal flödesmängd för mätaren. -Jag har för mig att flödesmätaren har en invändig diameter på 10 mm. Blir detta en strypning i bränsleledningen för din motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 20 November , 2013 Montera den direkt efter tanken så funkar det bra, momentana förbrukningen kan fladdra lite men totalen blir endå korrekt. Givetvis en givare per motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 20 November , 2013 Intressant fråga, har dubbelmontage Merc 350 Magnum MPI själv. Troligen samma montage kan man tycka, vilken av Garmins produkter tittar du på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyTheBest 7 Postad 20 November , 2013 Tack för svaren! Flödesmätaren jag kollar på är Garmins GFS 10 och passar till ganska många av Garmins plotters/ekolod. Ok, då blir det 2 styckna! Dom är ganska billiga, 1795:-/st. Känns som man kör in två sådana ganska snabbt iom att man ser den momentana förbrukningen. Mätaren klarar 190 liter/h, det borde räcka ganska långt. Anslutningen på 9,5 mm blir inte någon strypning. Tack, då har jag fått mina svar. MVH Andy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser