Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025
happysix

Navionics WebApp

Rekommendera Poster

Samma som många har på klösbrädan fast utan GPS info.

Surfa zooma som Google Earth.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för den länken, den var inte så dum, klart bättre än jag trodde.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul grej, synd på danskarna bara. Annars är paddan med Naivonics trevligt för lite drömmar i vintermörkret. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var bara översiktligt på Danska sidan.

Även sjökorten i platta för hela Europa saknar ju de Danska korten. (Å England och Holland med för den delen enligt uppgift.)

Kollade på plattan härom dan och uppdaterade och plockade fram kort över Åland. Det var ganska enkelt att ladda ner. Men man måste ju ha nån form av bredbansdanslutning.

På plottern tog sjökorten slut strax öster om Värmlandsnäs under vår Vänertur i somras. Plattan laddade ner rätt kort när vi närmde oss land.

Funderar lite på Danmark och Limfjorden nästa sommar (släktforskning på min farfars mor i Aalborg hägrar - en mystisk kvinna. Inte konstigt om man är som man är. wink)

Köpte appen med sjökort över Danmark. En aning dyrare än hela Europa. Laddade ner lite sjökort över Grönland, halva Island och hela Färöarna. Kul att kolla på områden där man troligtvis aldrig kommer att segla.

Plattan med sjökort över nästan hel Europa är inte så dumt om man vill drömma sig bort. För England får jag drömma mig bort på söversiktskortet över Englands kanaler som jag köpte när jag var där för ett antal år sen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Holland har jag med. Köper man till den avancerade ruttediteringen så är det enklare att lägga rutter. Likaså auto-route är bra - som hjälpmedel, det krävs ändå en del korrigeringar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr finns inte dessa til android-versionen. Navionics verkar inte ha några konkreta planer på att implementera dessa till android heller. frown

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltid är det något.

Jag hade inte koll på att Danmark var ozoombart.

Men den är rätt kul där det går att zooma.

Jag förundras över hur lite vatten det är på många platser som vi ej besökt än.

The Wash,tex.

Utanför Boston UK,Engelska östkusten,Nordsjön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...