gissla 1 Postad 15 November , 2013 Hej, har just monterat ihop mitt mercruiser alpha one gen 2 drev efter ett impellerbyte mm. När jag nu startar suger den i sig vatten, men det rinner även vatten ur 2 små hål (ett på var sida) ungefär där bultarna som håller ihop under/överhus sitter. Ska det komma vatten där? Om inte vad kan jag gjort för fel? Vart ska det komma ut vatten/avgaser? Bild 1 Bild 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ogio_86 0 Postad 16 November , 2013 Hej! Ganska säker på att där inte ska vara hål! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gissla 1 Postad 16 November , 2013 Jodå det ska det, verkar som det ska komma vatten där om man kikar på amerikanska forum. Så hoppas på det, ingen som har kollat på sitt drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ogio_86 0 Postad 16 November , 2013 Ok, då hade jag fel, läste fel också, trodde de va ett gen 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 19 November , 2013 Kolla så att du inte har fått vatten i drevoljan . Har själv GEN 2. Men kommer inte i håg om det är hål där . Har också haft i sär mina och bytt impeller och impellerhus . Det ska sitta en mät sticka på toppen av drevet så du kan kolla oljan . Torgny . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 19 November , 2013 Det är ingen fara är i båthamnen och kollade mina drev har samma hål som du . Mvh Torgny . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gissla 1 Postad 19 November , 2013 Tack för det, vet du om det ska komma vatten ut dom när man kör med muff? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 19 November , 2013 Det är bara avgaser och kylvatten ingen fara. Torgny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser