toaen 510 Postad 17 November , 2013 Det var en skaplig julle. Jag mötte Karl-Allan`s Ove med då den stora Zitabåten (I dag har den en nybbyggd som är ännu större) i inloppet från öster - där det är som trängst. http://www.zitabatarna.com/zitaaf.html Som tur var hade jag min bohusjulle - den på avataren. Tror att Ove höll så långt åt styrbord han kunde. Det var inte många cm mellan båtarna och inte mycket utrymme kar till uppgrundningen mot Grindholmen. Det går ju inte så fort i Sunnepinan men eftersom sikten är dålig så kan båtarna komma väldigt snabbt just i svängen. Bifogad bild har jag stulit av Göran Weiler http://www.seniorseglaren.se/hasselosund-filer/hasselosund.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 17 November , 2013 Håller mig oftast lite längre norrut, men har varit på Nåttarö ett par gånger. Har aldrig sett sådana formationer någon annanstans. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 17 November , 2013 You're welcome, Tommy Andersson, men det är inte jag som har tagit bilden. Tror det var någon med initialerna LL som skickade den till mig för publicering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 193 Postad 17 November , 2013 Nåttarö är det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 November , 2013 Ruggans förargligt. Var det medans du var webansvarig för Seniorseglarnas hemsida eller var det efter att du blev av med det uppdraget och startade en egen hemsidam med en nästan likadant namn, som LL skickade bilden för publicering till dig. Beklgar LL om jag stal bilden från GW som han tidigare stulit från dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 November , 2013 Jag kanske varit lite för krypitsk för att kunna ni skulle få fram namnet på ön som ligger intill sundet som jag seglar igenom på min Avatar. Inte ens GöranW kunde kläcka ur sig rätt namn. Hämtade hem båten från Smögen, där den legt några dar för lite service på motorn mm. På väg hem till min båtplats i Springets Småbåtshamn gick jag i stort sett förbi ön. Ja en mycket liten omväg blev det. Tog en bild med min ajFån på viken där Kryssarklubben har dubbat en naturhamn. Mellan den stora och långa delen av ön och den lilla delen, som sitter ihop med den stora delen med en låg landtunga befann den nedgående solen sig. Fick gå lite öster, så jag fick bort det mesta av motljuset från solen. AjFånen är allt en riktig skittelefon. Det var nån plussgrad ute och den tålde inte att man tog ut den i friska luften. Batteriet var nästan fulladat, när jag tog fram telefonen. Hade den framme för att gå ca 100 meter österut för att ta en bild på det gattet som förkommer på min avatar. Då var batteriet urladdat, så nån bild blev det aldrig. Efter att den legar i fickan i nån timme hade laddningen stigit till halvladdat. Telefonen är bara styvt 1,5 år. Vad heter ön? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 23 November , 2013 Jag har ALDRIG lämnat några bilder till gw hemsidan. Mina bilder/texter har jag skickat till Seniorseglarna. Där blev de stulna av gw. På hans hemsida finns mina bilder och texter kvar som är sebara om man klickar bland sidorna. gw påstår att allt är borttaget! De togs bort bara för att jag tjatar, inte för att de är stulna!! Han kan inte förstå, eller vill inte erkänna, att det är stöld och det han gjort är fel. Har man den inställningen till andras alster borde man söka hjälp. gw skriver: Tror det var någon med..... han har ingen koll på vad han lägger ut, TRO är inte detsamma som att veta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utsegla 6 Postad 23 November , 2013 Hej alla! Vad är detta för ställe? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 23 November , 2013 Lilla Sillesund, styrbord upp innanför Smögholmarna mot Marstrand. (enkelt) ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 23 November , 2013 Har oxå kört där :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utsegla 6 Postad 23 November , 2013 Bra! Enda chansen att segla förbi någon med min båt är att gå där. Här får ni en till som jag tror Ni fixar lätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 24 November , 2013 Ni tar det så förfärligt allvarligt, det där med upphovsrätt. Som jag skrivit tidigare hade vi ett antal kameror liggande i min båt. Någon tog första bästa kamera och tog en bild, när ett motiv dök upp. Sedan tankade vi över innehållet från kamerorna till en PC varje kväll. Inte fan höll vi reda på vem som hade knäpp vad. Men nu har Lasse Lundell aldrig seglat med mig, och jag vet med hundraprocentig säkerhet att det här inte var hans bild som jag enligt hans vokabulär skulle ha stulit. Det fanns fler LL i klubben på den tiden. Nu är det väl inte så många kvar, tänker jag. Och som sagt, Toaen, du kan låna hur många bilder du vill från min hemsida. Fördelen med att låna därifrån är att du då alltid får en rak horisont, he, he... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 24 November , 2013 Upphovsrätten är allvarlig. Att du göran inte bryr dej om det, accepteras inte av dom som får sina alster stulna av dej. Kan du inte läsa vad som skrivs i tråden ! Jag har aldrig påstått att bilden är min. Du skrev att bilden blev skickad till dej av någon med initialerna LL! Inget om flertal kameror ombord. Den som publicerar bilden har ansvaret att bilden är laglig. Flera kameror i en båt, blaha blaha. Jag har aldrig seglat med dej.! Du skrev tidigare att det kunde vara jag! Är du fullständigt dissorienterad i huvudet? Det var inte jag utan Toaen som pratar om stulna bilder i denna tråden. Återigen är du ute och cyklar. Du har inte en siffra rätt i denna tråden. Återigen har du målat in dej i ett hörn med dina motsägelsefulla påståenden. Lär du dej aldrig att sanningen är det som förpassar dej til skampålen på torget. Skämmes göran. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 November , 2013 Jag är och har alltid varit helt övertygad att det är just precis som du säger. Skulle ju kunna plocka bort inlägget med det som skulle kunna va din bild, men jag tror jag avvaktar med det. Skadan är ju redan skedd, och i god tro angav jag källan till var jag stal bilden. GW har ju tydligen varit på Hasselösund - om det inte varit nån annan. Vem katten vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 25 November , 2013 Tack för supporten. :-) Bilden är inte min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 462 Postad 25 November , 2013 Jag hittade äntligen bilden till deet rätta svaret. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 25 November , 2013 Dikt målad på berget i Lilla Sillesund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 25 November , 2013 Nu var det inte i L Sillsund som bilden var tagen. Utan i sundet norr om dikten. Varför lägga ut en bild på något som inte efterfrågas? Det var ju det grunda sundet som efterfrågades. Är det bara för att du vill framhävda dej, och synas på forumen, vilken baddare du är, eftersom du la ut den icke relevanta bilden? Dålig bild, texten svårläslig. Lägg ner din energi på att rensa din hemsida från stulet material istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 26 November , 2013 Vild gissning: Här någonstans? Det ligger mellan Lysekil och norska gränsen i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 26 November , 2013 Kosterhavets nationalpark - Tjärnö? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trollet11 0 Postad 29 November , 2013 Undrar varför du jämt måste vara en sån besserwisser? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 30 November , 2013 Besserwisser? För att jag gissar var en bild är tagen! Jag påstår inte att jag vet bättre än någon annan - tvärtom. Tycker det skulle vara intressant att få veta svaret. Har du själv någon idé? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 November , 2013 Göran, det var länge sen Mackey gav det rätta svaret. Fast du om någon skulle kunna ge det rätta svaret på var min avatar är fotad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 30 November , 2013 Är det pissrännan som är det rätta svaret? Ber om ursäkt för att jag inte förstod det. Det var absolut inte min mening att vara Besserwisser. Ska försöka lista ut var din avatarbild är tagen. Verkar svårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utsegla 6 Postad 30 November , 2013 Toaen varje gång jag ser din julle så ser jag Hamnholmen och Hatteskären i förgrunden t.v på bilden. Det var ett tag sen jag var i dom trakterna. Hälsningar Uno Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 30 November , 2013 Nej, Tommy, jag går bet. Konstigt nog har jag inte någon SXK-skiss 58 20 95, bara 58 20 9, som är Rammen. Men ska jag gissa på något är det en passage strax förbi Lyngnholmarna eller Hampholmarna. Den vackra solnedgångsbilden är det svårt att få fram någon information ur. Roligt med broschyren med bild på din båt, förresten. Går den att få tag i fortfarande? (broschyren alltså). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 November , 2013 Hatteskären vet jag var det är. På grundet alldeles norr om gick jag på en gång när jg var ute och seglade med en kompis och hans nya flickvän. Det var nog strax innan jag skaffade sjökort över närområdet. Jag har en bild på kompisen från en av seglatserna vi gjorde, men konstigt nog inte på flickvännen. Det var en rar flicka och hon har kvar sitt klingande skratt. De är fortfrande gifta - trots grundstötningen. Förlåt min okunnighet Hamnholmen - om det är i Sotenäs - vet jag i så fall inte var det är. Dock har du riktat din blick tankemässigt alldeles för långt åt väster. Kollade på det digitala sjökortet. Det går nog inte att finna en punkt där man kan se Hatteskär och det sund där jag var med jullen när bilden togs. Punkte ligger i så fall på ett 2,2 meters grund. Fast hade fotografen varit där, så hade han fått bilden framifrån. Där han var när han tog bilden finns inte en tjangs att se Hatteskären. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 November , 2013 Har du blivit av med den skissen? Nu har jag av snålhet inte köpt de nya skissern. Kan inte tänka mig att de tagit bort skissen i den nya uppsattningen. Dubbarn sitter nog kvar på de fem öarna som skissen omfattar. Namnet på en ön som jag söker finns visserligen inte med i det verbala namnet på naturhamnen, trotts att det är den största ön och den bästa hamnen. Jag säger bara kombarris som vårt resonmang handlade om i en annan tråd och ett annat förum. Jag hade ingen aning om vad kombarris var för något - det vet jag nu - men jag kom väl ihåg artikeln, även om det inte handlade om nån stor sten. Löser du inte frågan nu Göran - får jag ta dig i Hampen. Jag har nog några ex av Sotenäskartan 2004 liggandes. Hittar jag dem kan jag skicka dig ett ex med snigelposten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utsegla 6 Postad 30 November , 2013 Ja nu ser jag ju själv att ja hade fel. Kumlet finns ju inte på min tänkta Hamnholme vid Hållö. Pissränna? kan ju vara NO Långö också i dina hemmavatten. Men där är jag ju inte känd heller. Jag minns från min första skuttid, när man kom opp och skulle ha vakt och det var snö i bergen. Då fick man blinka några ggr innan man kände igen sig i Bohuslän. Vi navigerade inte utan bara körde där man blivit lärd att gå. Nu är det la fullt upp mä alla ljusstaga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 30 November , 2013 Märkligt. Positionen 58 20 95 finns med på SXK-s översiktskarta - Saxen Hampholmarna, men den skiss jag har för Saxen Hampholmarna heter 58 20 8. Se bifogad bild! Har prenumererat på skisserna sedan 1980-talet. Den senaste versionen har väl förkommit eller blivit felsorterad av mig. Där eller alldeles i närheten låg vi med min Maxi 77 anno 1975. Låg i din hemmahamn, mittemot din nuvarande bryggplats för några år sedan med min nuvarande båt. Vill du göra dig besväret att skicka mig ett ex av Sotenäskartan, så är jag mycket tacksam. Så har du en gentjänst att fordra av mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser