Gäst MaxSchmeling Postad 12 November , 2013 Nu är det så att musikkåren återigen har blivit nedläggningshotad. Det är möjligt att du redan skrivit på då vi nu redan har över 6.000 namnunderskrifter. Skriv på uppropet på http://www.bevarammk.se Där finner du också mer information. Sprid gärna hemsideadressen i din bekantskapskrets. Tack på förhand / Marinens Musikkårs vänner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 13 November , 2013 Kan inte de sälja skivor och ta betalt för uppträdande som alla andra musiker? Eller; Känner jag dig rätt är du bara ute efter att spana in de snygga uniformerna ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 13 November , 2013 Eftersom Marinen knappt finns längre så förstår jag inte varför den skall ha en musikkår. Fast kanske, Marinen kunde ju vara 2 man i varsin eka beväpnade med en trumpet och en klarinett, det kanske kunde vskräcka den lede fi? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 13 November , 2013 Det är alltid tråkigt när något läggs ner men tänk så här. Ta pengarna och köp ammunition till trupperna och skjut ihjäl dom som anfaller. Det är nog bättre än att spela musik. En politiker sa en gång ni kan få behålla allt som ni vill ha i samhället men då måste vi höja skatten minst 10 kr. Tänkvärt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 13 November , 2013 Dom spelade här i stan nyss, kompisen som tutat klarinett i uniform, skulle dit och kolla/lyssna, han sa något om sista chansen. På honom lät det som att det redan var nedlagt. Jag lägger mig inte i någon diskussion om var vi ska lägga skattekronor, jag vet inte ens hur musikkårerna är finansierade. Skälv har jag inte ens gjort lumpen, på tal om uniformer, Mest för att nån sa att jag var tvungen.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 13 November , 2013 Min mening, och som förmodligen ingen annan varken delar eller bryr sig om, är att musiken som framförs bör avgöra om man skall stödja den eller inte. Detta oavsett om den framförs av Marinen, Syjuntan, Beatles, Bleckblåsarnas ovänner eller Thore Skogman. Jag har varit soldat i uniform men tycker ändå att den musik som framförs av s.k. Musikkårer som regel är fruktansvärt dålig och tråkig att lyssna på och därmed något av det sista jag skulle riskera min vandel på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 14 November , 2013 MG är ett tvärsnitt av samhället och ser man på hur många fans som Marinens Musikkår har så är några negativa svar här så försumbart att det inte ens är en P i den stora oceanen. När det gäller just musikkårer så hade DDR en av världens finaste militärmusikutbildningar och än idag rankas militärmusik från det forna landet extremt högt. Jämfört med deras militärmusik så är den svenska som en Dalahäst... Ändå, värt att behålla! http://www.youtube.com/watch?v=pIBVhKZ6Tjk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zwen 280 Postad 14 November , 2013 Ja... det var ju en väldigt fin bil han åkte i som inte spelade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 14 November , 2013 Umpa-umpa, bruna uniformer, propaganda, det luktar tredje riket lång väg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 14 November , 2013 Sedan när blev grönt brunt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 14 November , 2013 Och han som bestämde över han som inte spelade åkte finfina bilar som han fått i broderlandsstöd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jobhurt 11 Postad 14 November , 2013 Håller på att lära mig spela munspel och är därför inte längre i behov av någon musikkår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbt54 11 Postad 14 November , 2013 När det började att vissna...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 15 November , 2013 Sedan man tillförde rött. Det är det som är det finurliga med den rödgröna röran. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 17 November , 2013 Här kan vi dra en lärdom till: tillför man två delar Spancox till en tråd så dör den, fungerar ungefär som Ättix på oönskat bladverk... Whatever... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser