Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
Vadbruse

Kan tilta upp, men inte ner

Rekommendera Poster

Jag har en Evinrude E-tech 60 HK som jag köpte ny sept 2011. Den har gått perfekt. Enda problemet är att jag haft svårt att tilta ner den efter att den varit upptiltad. Det gäller både om jag använder knappen på gasreglaget och när jag trycker på knappen på själva riggen. Upp går alltid bra, men ner bara ibland. Detta medför ju att jag väljer att ha motorn i sjön för att inte riskera att inte kunna komma iväg när jag vill. Ofta har den gett med sig efter ett tag (då jag tryckt upp och ned ett antal ggr), men ibland har den totalvägrat.

Jag har en granne som också har en Evinrude E-tech fast från 2010 och han har samma problem. Någon som känner igen detta, eller har något tips? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej ! Lustigt att jag läser detta fick exakt samma problem nyss med en 50 Hk e-tech från 2011 var ett relä som hade bränt kanske samma problem för dig? verkar vanligt:/ Var dock garanti så det blev gjort på 3års servicen :) lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

som ni ser så består reläna av en hel enhet komplett ,går ju att koppla om grönkabel är ner å blå är upp

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...