ubbe62a 0 Postad 9 November , 2013 Hej Sitter och tittar på Ebay och priserna på rostfritt är billigare i staterna än här hemma, men till min fråga: jag har idag A4;or på mitt drev, men om man byter till rostfritt, vad ska man ha då ??? Jag har ett 280dp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minuten 9 Postad 9 November , 2013 Vet inte vad du menar med A4 i så fall. A4 är ju rostfritt i den bästa kvalliten, syrafast med andra ord. Klart det skall vara syrafast om det skall vara rostfria proppar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbe62a 0 Postad 9 November , 2013 Vad jag menar är att Rostfritt går ju lättare i vattnet, och då kanske inte A4 är rätt stigning, jag har A4 på Aluproppar idag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minuten 9 Postad 9 November , 2013 ok, då förstår jag bättre. Jag fick till det att du hade syrafasta proppar och ville byta till rostfria. A4 är ju benämningen på syrafast när du handlar roastfritt. Vet ej hur det påverkar stigningen, men kan säga att jag har 4-bladig syrafast propeller på rak axel momterat på min LM27. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 9 November , 2013 Verkar inte som att det finns ngn RF propp som matchar A4'orna. Tex med utväxling 2.3:1 så bör max fart ligga mellan 21-22 knop, motsvarande för C4 (min stigning för RF) så bör toppfarten hamna på mellan 26- 30 knop. Detta enl VP's proppellerbroschyr. Även om du har en annan utväxling så kommer förhållandet bestå, A4'orna har en avsevärt lägre stigning än C4'orna.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbe62a 0 Postad 11 November , 2013 Thomas. Nej det är kanske så att det blir för stor ökning i nästa steg (stigning), synd, jag tror att man hade fått en del fördelar med rostfria proppar. Tack för svaren alla /Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser