Libbstickan 1 Postad 5 November , 2013 Hej. Min båt har en gammal Mercruiser MCM 470 och vad jag tror är ett alpha one drev, generation 1. Stämmer det? Blir inte klok på't. Vidare så ska jag kolla zinkanoderna och impellern i samband med vinterkonserveringen - någon som vet var man kan köpa detta billigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 November , 2013 -91. Kom GII Kolla med Hansen Racing /marin . Finns på nätet .. Eller drev.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 6 November , 2013 Verkstadsmanual alpha one gen II (674 sidor). [Äldre varianter, Mercruiser manual 6#. Finns nog även motormanual.] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Libbstickan 1 Postad 9 November , 2013 Hej Och tack! Menade du att jag har gen 2 eller att jag skall använda den manualen? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 9 November , 2013 Du har gen I enligt bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 10 November , 2013 Nä, kan inte avgöra utan helgarderade bara. Skumt nog fattas avsnitten 6.styrsystem och 7.korrosionsskydd som utlovas i innehållsförteckningen för manual #6 !? Nå, du hittar nog alla offeranoder ändå (om det nu är den manualen som gäller). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 10 November , 2013 Nej, det där är inget gen I drev utan det man brukar kalla för pre-alpha, alltså 1982 och tidigare. Man ser det bl.a på lyftöglan på locket och de runda powertrim cylindrarna. De flesta delar är ändå lika UTOM om man köper en komplett impellersats med bottenplatta. Där skiljer det. Byter du bara impeller med hus så är det lika som på gen I. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser