Jonasmal 0 Postad 5 November , 2013 Hur gör man bäst rent dynerna,är typ i fuskläder tror jag. Är en sea ray från 1999 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 14 November , 2013 Jag köpte för 12 år sedan på båtmässan ett preparat som heter Abnet. Nu köper jag en flaska varje mässa. Det är lite dyrt men värt sin vikt i guld. En flaska räcker till att göra ren hela båten 3 ggr om och är makalöst bra till dynor mm. Man blandar det enligt anvisning och sprutar på, väntar en 10 minuter och gnider sedan runt med en svamp, väntar igen och lägger kaske på ett litet lager till samt går på med svamp. Sedan är det bara att spola av. Här är en länk. http://www.blocket.se/stockholm/Abnet_bat__bil__textilier_rengoring_EFFEKTIVT_31143777.htm Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Figo 31 Postad 14 November , 2013 Har samma typ av dynor i min Regal från 97. Kör en billig variant som består av klorin ovh vatten 50/50. Funkar klockrent !! LG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simmalungt 3 Postad 14 November , 2013 Jag frågade en båthandlare vad han hade i sprayflaskan när jag såg vilket bra resultat det blev vid rengöring av ett par gamla stolar. Ajax citron blev svaret.... Så numera använder jag det tipset med gott resultat. Det finns ingen anledning att lägga stora pengar på supermedel, jo förresten, när det gäller båtvax ska det vara ett återfettande. OT. /T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonasmal 0 Postad 31 Mars , 2014 Tackar för tipsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hellix 5 Postad 31 Mars , 2014 Mirakelsvamp o vatten!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wtf_mate 2 Postad 8 April , 2014 Jag testade ett flertal dyra preparat och medel från de lokala båttillbehörsbutikerna, med klen framgång. Av en slump sprang jag på detta medel på Biltema och tänkte att det var så billigt att det kunde inte skada att testa http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Interior-rengoring/Galonrengorare-369305/ Sedan dess använder jag inget annat. Jag har vita säten I min båt som det rengör perfekt. Bara spraya på så kan du sedan oftast se smutsen rinna efter 30 sekunder. Sen är det bara att torka med rent hushållspapper. Billigt och effektivt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonasmal 0 Postad 8 April , 2014 Tackar, har vita me så får testa det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser