Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
Jonasmal

Dyner

Rekommendera Poster

Hur gör man bäst rent dynerna,är typ i fuskläder tror jag.

Är en sea ray från 1999

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte för 12 år sedan på båtmässan ett preparat som heter Abnet. Nu köper jag en flaska varje mässa.

Det är lite dyrt men värt sin vikt i guld. En flaska räcker till att göra ren hela båten 3 ggr om och är makalöst bra till dynor mm.

Man blandar det enligt anvisning och sprutar på, väntar en 10 minuter och gnider sedan runt med en svamp, väntar igen och lägger kaske på ett litet lager till samt går på med svamp. Sedan är det bara att spola av.

Här är en länk.  http://www.blocket.se/stockholm/Abnet_bat__bil__textilier_rengoring_EFFEKTIVT_31143777.htm

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har samma typ av dynor i min Regal från 97. Kör en billig variant som består av klorin ovh vatten 50/50. Funkar klockrent !!

LG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag frågade en båthandlare vad han hade i sprayflaskan när jag såg vilket bra resultat det blev vid rengöring av ett par gamla stolar.

Ajax citron blev svaret....

Så numera använder jag det tipset med gott resultat.

Det finns ingen anledning att lägga stora pengar på supermedel, jo förresten, när det gäller båtvax ska det vara ett återfettande. OT.

/T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag testade ett flertal dyra preparat och medel från de lokala båttillbehörsbutikerna, med klen framgång. Av en slump sprang jag på detta medel på Biltema och tänkte att det var så billigt att det kunde inte skada att testa http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Interior-rengoring/Galonrengorare-369305/

Sedan dess använder jag inget annat. Jag har vita säten I min båt som det rengör perfekt. Bara spraya på så kan du sedan oftast se smutsen rinna efter 30 sekunder. Sen är det bara att torka med rent hushållspapper.

Billigt och effektivt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...