Jonasmal 0 Postad 5 November , 2013 Vart köper man bra tält till båten? Har en sea ray 215. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 5 November , 2013 Välkommen till MG. För vinterförvaring eller över sittbrunnen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillip 0 Postad 5 November , 2013 Googlar du på båttält eller tält till båt osv osv hittar du jätte mycket. Alternativ till att köpa ett färdigt är att bygga eget. Lite virke, vinkelbeslag, plintar och en presenning så är du hemma! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonasmal 0 Postad 5 November , 2013 Är för vinterförvaring, så behöver ju var hyfsat stort. Tänkte bygga ett först, men regnar ju bara så lite segt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillip 0 Postad 5 November , 2013 Hade förstått dig om det hade stormat men lite regn är inget som hindrar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonasmal 0 Postad 5 November , 2013 Hehe, hade det bra regnat lite så, blir ju dyngsur av att bara titta ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonasmal 0 Postad 5 November , 2013 Hehe, hade det bra regnat lite så, blir ju dyngsur av att bara titta ut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonasmal 0 Postad 5 November , 2013 Vart ligger mg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillip 0 Postad 5 November , 2013 Vart maringuiden ligger? Du borde focusera på vart ByggMax ligger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonasmal 0 Postad 5 November , 2013 Aaha, nu är jag me! Man tackar! Byggde tält till pappas båt,så det får räcka med ett per år! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 5 November , 2013 http://www.dancover.se/bathallar.htm Här säljer dom tält till bla. båtar. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 5 November , 2013 Vi köpte båttält från Coverstore till vår gamle Storö 3. Vilket meck att montera men stabilt blev det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 38 Postad 6 November , 2013 Köpte själv tält av en agent/återförsäljare till Dancover. Han låg i Stockholmsregionen och hade bättre pris på sin sida, än dancover själv. Observera att bredden på tälten (iallafall mit tilt) som anges är där tältet är som bredast (dvs botten av tältet) Mitt 2.4 m breda tält var närmare 2 m där min relingskant kom.... Min båt är 2.2m bred... Men det gick ändå! Dock så ser tältet ut som en amerikansk fotboll nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 6 November , 2013 Hmm ... detta med -tält eller båthus* förknippar jag mest med träbåtar där litet större renoverings-arbeten skall ske under vintern? Och att normalt behövs bara en enklare presennings-övertäckning utan tält/husets-åtkomlighet eftersom man hinner göra det löpande båtunderhållet efter att pressen avlägsnats runt mars/april?? Finns många synpunkter även på sådana båtnära och enkla regnskydd, ryggåsen bör t.ex. vara tillräckligt hög för att snö skall rasa av innan tyngden blir för stor. Men ändå inte onödigt hög med tanke på vindfång. Presenningen stadigt förankrad och tåla storm, men för tusan inte fastbunden i båtens sidostöttor. Nå, själv har jag alltid föredragit en tung pressening för de billiga fladdrar gärna sönder och då ökar vindfånget okontrollerat vid första bästa storm. (De första 10 åren eller så på 80-talet hade jag en redigt billig och uttjänad hyr-proffspressening, bestod mest av lapp och lagning men gjorde ändå sin tjänst betydligt bättre än många andra lättviktiga.) Får bli mitt tips, kolla efter begagnad hyrpress hellre än billig lättvikts. (Finns nog även alu-byggställ om du inte vill snickra, googla NOA?)*) Haha, en av träbåtsägarna på uppläggningsplatsen hade rent av en aluminiumdörr i sitt tält. Komplett med brevinkast o allt, undrar än idag om han hade adressändrat också? ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonasmal 0 Postad 6 November , 2013 Tack för alla tips!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser