Gå till innehåll
måndag 17 februari 2025
oscar-xl

Transport Göteborg till Stockholm

Rekommendera Poster

Jag funderar på och köpa en båt i göteborg med tillhörande

30 trailer.. Ja undear bara om nån har något tips på nån bra åkare eller ngt som kan köra upp ekipaget till stockholm.ja kan ju inte åka småvägar hem . Båten är en Yamarin 6110.

Oskar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hyr en biltransportkärra och ställ upp 30-trailern och båten på.

/Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag läste en tråd för ett tag sedan där det beskrevs hur man transporterade en båt på och med en 30 km/h trailer en längre sträcka. Lösningen var att hyra en bilrailer och helt enkelt lasta den med 30-trailern och båten sen var det bara att åka.

Kanske fungerar detta men det beror nog på vikter, båt dragbil mm men en smart lösning är det i alla fall tycker jag.

mvh Thomas S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle ringa runt till mindre åkerier och höra mig för. Det finns alltid bilar som skall gå upp som inte är fulla. Då kan de ta denna som utfyllnad och du får det för rimliga pengar. Eftersom den står på vagn, så går det enkelt att lasta och surra fast den.

När du ringer och får nobben, så fråga om de har tips om någon annan. Branschen är sådan att man känner till vad andra gör.

Ringer du till de stora transportörerna så får du alltid betala fullt pris, vilket blir per flakmeter i detta fallet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...