Propeller 0 Postad 9 Mars , 2005 Hej. Jag har en aq170A i min båt som är en Crecen dc66 som är dags att ersätta med något nyare, jag har funderat på att ersätta den med en koverterad bilmotorB23 men är osäker på vilken typ av B23 motor som jag bör välja.Alla förslag är mottages tacksamt. :roll: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AntonHelmers 0 Postad 9 Mars , 2005 En med insprutning kanske? Vad har du för drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sven Postad 9 Mars , 2005 Jag har ett 280 drev. Om jag skall välja en motor med insprutning,vad har den motorn för beteckning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Propeller 0 Postad 10 Mars , 2005 Löjtnant.vart tog du vägen ?-) Den där Sven som svarade är jag. ( nybörjarfel ). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 10 Mars , 2005 Ja du: Det är mycket att tänka på: * Marinmotorerna har annan kamaxel. * Vevaxeln skiljer på motorer från c:a 1986. Då är marinmotorn på 2,5 liter i st f 2,3. * Toppen är också annorlunda. Vad gäller insprutning kan det bli problem: Den är känsligare för dålig bensin/vatten i bränslet och strular den kommer man nog inte hem. En förgasare orsakar sällan helstopp. Dessutom är inte insprutningen gjord för marin miljö och att ligga konstant på relativt högt varv. Tipset är alltså: En BILLIG motor i bra skick. Men allt beror ju på hur mycket man vill fixa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Propeller 0 Postad 13 Mars , 2005 Det blev inte så många inlägg på min fråga som jag hoppades på,men jag tackar dom som svarade. :-Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser