Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
furioso

Måla taket

Rekommendera Poster

Hej på er! Funderar på att måla om takets insida. Det är någon spräcklig färg som inte ser så rolig ut plus en massa skit och lite mögel. Men vilken slags färg skall man använda? Enkomponent, Tvåkomponent (brukar vara dyr), Top-coat, något annat? Är det någon som har idéer eller erfarenheter? /Staffan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Limma innredningsmatta istället ,det isolerar och är bättre mot mögel.Du använder våtrumslim till detta! I skarvarna kan du ta lite kontaktlim Mattan brukar ligga på ca 200kr metern Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kondens funkar det säkert bra emot,men isolering är bra att ha för värmens skull,det får man genom tex innredningsmatta eller ett innertak med en luftspalt! MVH Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, men eftersom det var färg som efterfrågades och inget om isolerförmågan efterfrågades så misstänkte jag att frågeställaren var nöjd med den. Men visst isolerar en matta bättre än färg, det är riktigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, så långt hade jag inte tänkt, men det låter helt rätt. Vi är ju normalt inte så bortskämda med värme :-) Snackar vi special båtinredningsmatta eller vad för slags matta är det? Var köper jag den billigt? Måste man ha tryck på mattan för att den skall fästa? Kan ju bli knepigt i taket. Har sett i en annan tråd att det i orginal har suttit filtmatta på skrovsidorna. Är det sådan du menar? Mina skrovsidor är klädda med något som ser ut som mycket tunnt skumgummi överdraget med konstläder/plast som är lätt att torka av och hålla rent. Tack för svaren! /Staffan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! det du har på skrovsidorna är en variant,det finns lite olika att välja på,dom flesta båttillb firmor brukar ha sådant! Det är lite pyssel,men det är det värt ,det är snyggare än bara färg och så funkar det bättre! Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...