Krulle 3 Postad 28 Oktober , 2013 Har en 175hk E-tec jag hade tänkt att vinterkonservera. Motorn ska ju kunna sköta det själv om man för upp tomgångshandtaget Max och startar. Då ska ju 4st varningslampor lysa i displayen. Nu har jag Icommand reglagen och har aldrig sett några varningslampor på dom. Sen har jag även fotgas så gasen fungerar inte i reglaget. Kan man lura systemet på ngt sätt lr hur ska man gå tillväga? Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrFreddan 5 Postad 28 Oktober , 2013 Egentligen borde det inte spela någon roll. Bara du inte har någon gas och ingen växel i så borde den sköta det själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lods 4 Postad 28 Oktober , 2013 Vad har du för instrument. Om du har programerbara instrument (varv/fart mm) brukar det gå att initiera konserveringen därifrån. Typ Setup->NMEA->units->etec engine (taget ur minnet... det var ett par veckor sedan) Väljer man etec engine så finns ett val Winterize /Lod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marinjohan 15 Postad 28 Oktober , 2013 Här är en beskrivning på hur man gör via ICommand. http://www.etecownersgroup.com/file?id=680149. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krulle 3 Postad 28 Oktober , 2013 Tack så mycket. Kollade runt lite i menyerna men uppenbarligen inte tillräckligt noga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser