Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
Tomas_Bjorkman

USB Uttag

Rekommendera Poster

Letar efter ett fast USB uttag med fler usb asnlutningar matat med 12 V typ

http://www.ebay.com/itm/USB-Charger-Adapter-Socket-12-V-Outlet-Power-Jack-Marine-Motorcycles-iPhone-/121185168868?pt=US_Cell_Phone_PDA_Cables_Adapters&hash=item1c3732ede4

Nu när allt skall laddas via USB uttag kan man aldrig få för mångasmiley

/ Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Intressant uppgift och visst tror jag dig men ändå; kan du inte förklara hur ett uttag kan dra ström även om det inte används.

Man lär sig tydligen hela tiden!

post-10024382-1394237701,5078_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En USB-Hubb är ju inte ett vanligt uttag. Så jag kan tänka mig att det finns kondensatorer eller liknande inbyggt som drar ström oavsett om man använder eller inte. Lite grand som en TV eller stereo som står i stand-by läge.

Så att enkelt kunna göra USB-hubben strömlös är ju inte så dumt, även om den drar väldigt lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag uttryckte mig slarvigt, det är inte uttaget som drar ström utan spänningsomvandlaren som ska gör om 12V till 5V. Sen drar elektroniken i hubben lite också. Inga stora strömmer men det är bra om man kan strypa spänningen till omvandlaren när man inte använder den. Billi, enkla USB adapers kan dra mer om de har en seriereglering för att få 5V. Svårt att veta innan man köper därför är det bäst att ha en separat DC/DC omvandlare, då vet man!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...