Anmg 0 Postad 23 Oktober , 2013 Hej Lite ny på detta med kärror för att ta i och ur båten ur sjön. Finns det nått märke man bör undvika eller vad rekomenderas? Båten i fråga är en stingray 215cr, 6.7m 1800kg. Är obromsad 30kärra för att bara flytta båten några km som är det som ja letar efter. Tacksam för tips och alla svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 23 Oktober , 2013 Fick med en TK Trailer Båtvagn BV 2000 i senaste båtköpet. Kan inte klaga på den. Men så har jag bara haft den i år. Till styrpulpetaren har jag en Tiki Treiler BT-600, fast det är en 80-trailer och för betydligt lättare båtar. Men jag vill ändå säga att jag är mycket nöjd med den och tippvaggan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 23 Oktober , 2013 Hittar du en som klarar din vikt, skrovform och ramp så är det bara att tuta och köra (långsamt). En medlem här på forumet driver en antikampanj mot ett märke: http://www.blocket.se/stockholm/REKO_trailer_MIDtrailer_EU_trailer_battrailer_49890387.htm?ca=11&w=3 - om kund eller tillverkare har rätt vet jag inte, men i detta fall tycks det i alla fall finnas 1 missnöjd kund. Av bekvämlighetsskäl, med avseende på den uttråkande hastigheten med släpet på kulan kan det vara skönt att inte spetsa in sig på ett objekt som finns alltför långt bort från din båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anmg 0 Postad 24 Oktober , 2013 Tack för svar! Jo det får bli något i närområdet, båten kommer ligga i vänern så hoppas på kunna hitta nått fint däromkring. Blivit erbjuden där ja köpte båten att få ett nytt thule släp levererat för ungefär 28000kr. Annars har ja hittat ett annat märke, tiki, som kanske är helt ok? Är ju nytt ja troligtvis kommer köpa om det inte dyker upp nått bra. /A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 24 Oktober , 2013 Har en MV-Marin 6600. Den verkar ha liknande mått som din 6,6 meter lång 2,6 meter bred, vikt ca 1600 kg. Kollade rätt mycket på olika varianter. Hittade en del ”kina” vagnar som såldes till bra pris. Ca 13’-16’ kr (nya). De skulle klara 2000 kg. Hittade en beg. på blocket (var slutsåld hos återförsäljaren). Ringde direkt. Vagnen var helt ny, testad en gång. Killen skulle ha upp sin Bella 630 (kabin, inombordare) det gick inte. Hjulaxlarna var placerad så långt bak på vagnen att det inte gick att få båten att ligga bra, med hyffsat kultryck. Vaggan var även så liten att han inte fick tillräckligt stöd för båten när den väl låg uppe på vagnen. Den han sålde var denna kina vagn www.ssbilbehor.se/ss-battrailer-2000kg-boggi-p-2433-c-157.aspx Det gjorde att jag skippade alla tankar på kina vagnar och kollade på mer kända fabrikat. Fastnade för en TK BV 2000. Hittade ett ställe som sålde till rätt pris www.blocket.se/ostergotland/Slapkarra_Batupptagningsvagn_TK_BV_2000_46117426.htm?ca=14&w=1&last=1 Gick även pruta en 1000 lapp på det utannonserade priset. Skulle åka ner och köpa vagnen, då jag fann en lätt begagnad nära min bostad. Fick även den till ett attraktivt pris. Ska se om jag lyckas ladda upp en bild på båten med vagn på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anmg 0 Postad 24 Oktober , 2013 Niklas-L: Tyckte kinakärran såg rätt så intressant ut ändå, fast det hänger ju på kvaliten med. Kommer man bara ner djupt nog under båten så borde det väll gå att vinsha upp den på släpet. Beror väll lite på hur sluttningen på rampen är och liknande kanske? Men är lite inne på ditt spår där att köpa kända märken i allafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 24 Oktober , 2013 Visst kan det gå med en kina vagn. Men den var både smalare och om jag inte minns fel kortare än TK vagnen. Vilken i sin tur är lite mindre än fogelstavagnen. Bäst pris på kina vagn hade denna kille www.slapvagnsgrossisten.se/battrailer_obromsade.php?show_products&category_id=3 Dock hade han slut i höstas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anmg 0 Postad 27 Oktober , 2013 Mjo verkar som det får bli ett thulesläp eller liknande, priserna ligger runt 28kkr vad ja har märkt än så länge. Fadern ska göra ett försök hos en liten kille till som han vet kan få billigt av, men annars verkar det bli ett thule för 28kkr med hemleverans. Sen leverar dom hem båten i april nästa år. Riktigt långt till sesongen nu känns det som Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser