Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
Danno

Vad ska jag betala????

Rekommendera Poster

för en max II Skrovet från typ -94 med en motor som är helt ny D3 duopropp o gångtimmar?? begärt pris 350 000:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj.. alltid en knepig fråga.... Jag var førra året och såg på en Max1 med VP260/290dp och den begærdes 250,000:- før. Rækna med att ska du ha en helt ny båt så får du punga ut med 350,000:- bara før skrovet, . Hur mycket kostar en D3 då? 200,000:-??? Jag vet inte om detta var till någon hjælp.... Det ær hursomhelst eftertraktade båtar och andrahandsværdet då du ska sælja ær førmodligen tæmligen bra. Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tror du att det är värt det. det är ju ett relativt gammalt skråv??? skulle du köpt den??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ramsmora Båthamn begærde (om jag inte minns helt galet) 290,000:- før en gammal Striker Skipper med Radar och helt ny Mercruiser 1,7 liters 115hp diesel... Jag har haft en Striker..... -skulle lætt gå før Maxen. Båten ær med diesel mycket populær inte minst bland fastboende i skærgårde och pendlare. Helt ny diesel kan ju inte vara fel. Uppfyller skicket på båten dina førvæntningar? -klarar plånboken detta? Sedan jag inte sett båten kan jag ju inte rekomendera varken det ena eller det andra. Vad ær det før prestanda med D3? Øvrig utrustning? Gammalt skrov? -ær det skadat? Jag har sjælv en båt från 1986 som ær helt frisk. Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är ju inte fel på skrovet så.. bara lite äldre. det är ingen utrustning alls vad det gäller elektronik. bara genomgången om man säger så. ett kapell över hytten badbrygga, lite teak här och var. D3:a har 160 hk torbo. är skrovet värt 100000 eller mer? nya säten och instrumentpanel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen. Ett begagnat Smuggler24 skrov i bra skick brukar ligg på ca 100,000:- De nytillverkade ska visst kosta 195,000:- helt tomt och 360,000:- komplett men utan motor och styrning. Hel båt med 200hp utombordare = 490,000:- Om nu detta kan vara till någon hjælp. Såg en begagnad Smuggler 24Patrol med VP41a motor byggd någon gång på 80talet som man begærde 360.000:- før. Du sæjer att det ær ett kapell øver hytten? -Ær det en MAX2? -jag trodde dessa hadde tak med sollucka.... -Max1an som jag var spekulant på hadde kapell och små runda rytor på sidorna bak på hytten..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

såhär ser dom ut.. den här är är ju ny..

post-8103-1394234348,5366_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Ricky! Det finns två stycken Max II: Classic och Coupè. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okay. -Av någon anledning tog jag før givet att det var en coupe.... Sorry....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är båten fin och den passar dig så är det säkert ett bra köp. En helt ny diesel är aldrig fel i en båt och höjer värdet väsentligt. Kolla även på en del annonsforum om det finns andra till salu. Jag kollade i den excel-fil på annonserade båtar med priser som jag laddat ner från en sida jag glömt vad den heter. Där finns det en MaxII Coupé med KAD 32 där priset var 595.000:- Tyvärr stod det inget om årsmodell. Det är väl en Nimbus Max II du menar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är en max II classic.. 350 000 är inte så dumt pris då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, där är ju prislistan, tack.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som har en aning om ungefärlig bräsnleförbrukning i marchfart för en max1 med VP's lilla bensinmotor?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tittar på en max1 med B250 (AQ151) och DP290 (betydligt billigare än båten ovan). Båten har V-botten och väger nog 1-1,3 ton. Någon som kan gissa förbrukningen i marchfart. Har läst lite om motorn på forumet och åtminstone drevet verkar ju bra.

Både drev och motor verkar välservarde och en hel del bytt de senaste åren

För närvarande har jag en 5 meters båt med 75hk 2-takt med förgasare som är ganska törstig. Eftersom båten är betydlig större förstår jag att den kommer att dra lite mer men ska man satsa på en båt me nyare utombordare eller är vp'n en ok motor ur ekonomisynpunkt om jag håller mig till rimliga farter.

Båten ska först och främst användas till transporter i skärgården så jag är ute efter en driftsäker motor, delvis för att inte är någon van mekaniker (även om intresset finns)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...