Ryds20DCI 6 Postad 16 Oktober , 2013 Har blivit med ny båt. En grandezza 31 oc. Någon här inne med liknande båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjordskar_78 1 Postad 16 Oktober , 2013 GRATTIS till en superfin båt. Jag önskar att jag hade en Grandezza 31 OC el. liknande:-) //Niklas Ps. Satt häromdagen o googlade på just en sån båt. Ser ut som den optimala båten i mina ögon. Ds. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 17 Oktober , 2013 Grattis till en fin båt! Har ingen personlig erfarenhet annat än att vi kikade lite på den när vi skulle köpa båt senast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mauf 1 Postad 19 Maj , 2014 Har en Grandezza 31 OC och älskar båten! Lyckad kombination av invändig rymd och snygg design. Vi som har barn gillar dessutom att det finns två soffgrupper och två kök. Känner dock inget jätteförtroende för den hydrualiska motorluckan, funderar på hur man skall bära sig åt om hydrualiken slutar fungera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 20 Maj , 2014 Har en Grandezza 31 OC och älskar båten! Lyckad kombination av invändig rymd och snygg design. Vi som har barn gillar dessutom att det finns två soffgrupper och två kök. Känner dock inget jätteförtroende för den hydrualiska motorluckan, funderar på hur man skall bära sig åt om hydrualiken slutar fungera? Jag har funderat en del på det där med motorluckan med. Har en Bavaria 28 sport som endast har hydrualisk öppning av luckan med. Dels frågan om hur man överhuvudtaget kommer in i motorrummet om hydrauliken lägger av. Samt även i mitt fall (vet inte om det är samma på Grandezzan?), att jag praktiskt sett aldrig hela kan koppla ur alla batterier om jag skulle vilja. Eftersom jag inte kan stänga motorluckan då. Aningen knäppt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mauf 1 Postad 20 Maj , 2014 Tittade ganska länge på Bavaria 28 sport (gillar verkligen planlösningen och pris/"prestanda") innan det blev en begagnad Grandezza 31 OC. Och på den är det samma lösning med batterierna i motorutrymmet, har dock alltid båten i varmgarage och laddar batterierna ofta så jag har inte tänkt på det där med att koppla bort batterierna. Däremot har jag tänkt på att hydrualpumpen är monterad under u-soffan och tar man upp en inspektionslucka (som bör vara brandsäkrad) i ena stuven så får man bra åtkomst till pumpen. Känns dock mindre bra att man inte kan pumpa upp luckan manuellt. I övrigt är det mest bara njutbart med båten, speciellt när jag bytte från 90 L vattentank till 120 L och fick in den på samma ställe som orginal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mauf 1 Postad 18 Augusti , 2014 Gällande den hydrauliska motorluckan på Grandezzan så går den att lyfta upp manuellt. Tack och lov! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser