Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
Stefan602

Motor windy 27

Rekommendera Poster

Har varit och tittat på en windy 27 med V8 i om man byter räcker aqad 41 200 hk till ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En snabb googling visar att det finns andra windy 27 med den motorn, borde fungera, men är kanske i minsta laget.

Är befintlig bensinare trasig eller har du en renoverad drivlina ståendes?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej har ingen motor ståendes , 20 knop vid fullgas 4000 varv känns inte helt rätt . Aqad41 går att köpa men större blir löjligt dyr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst det också å det låter lite för bra kompisen har en fjord 24 som gör 29 knop . Men windyn är minst 1200 kg tyngre . Det hadde varit kul om någon visste . Känns ju trist å köpa båt byta motor om resultatet blir sådär .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svarar direkt på Din fråga och svaret är nej.

Windy 27 är en ganska tung båt och dessutom rätt tungdriven med en skarp V-botten. Du får räkna med fulla tankar, lite prylar i båten och några passagerare och tyvärr så räcker den motorn inte till. Iaf. om du tänker köra på en hyfsad planingsfart.

Beroende på vad du tänker satsa på ekonomiskt så är en Kad 44 eller 300 ett mycket bättre val. Kan även fungera med en 42:a eller 43:a. Visst det blir lite dyrare med desssa motorer än en 41:a men Du får en betydligt trevligare gång med dom större motorerna. Dessutom blir hela båten lite roligare att köra.

/Moltas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det vad väll som jag trodde blir till och vänta tils båt med rätt motor dyker upp .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Hade en windy 8800 med en nyare 41 med dp, gjorde 29 knop på Max, marsch 18-25 knop, satt bensin när jag köpte båten, motorn hade jag sedan tidigare, bytet med allt som behövdes fixas kostade 50000-, min slutsats är samma som din, köp en båt med "rätt" motor i från början.

Mvh Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...