Motorkryssare 1 Postad 15 Oktober , 2013 Är detta en bra grej!? YachtSafe GPS-larm G32 med trådlösa tillbehör ger full kontroll på din båt var du än är. Du kommunicerar och styr via en App, med SMS eller via en fjärrkontroll med larmenhet och dess trådlösa tillbehör. Via app, SMS eller fjärrkontroll kan man slå på/av larm och annan utrustning, se båtens GPS-position på en karta, övervaka batterier, temperaturer, vattenläckage mm. Vad tror ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_K 0 Postad 15 Oktober , 2013 Jag har precis installerat Yachtsafe G32 i min båt. Riktigt enkelt och smidigt att installera. Kompletterade med 2 IR- sensorer, fjärr och siren. Kan rekommendera detta larm. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Motorkryssare 1 Postad 15 Oktober , 2013 Kanon! Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 17 Oktober , 2013 Hur många utgångar finns det för t ex start av värmare eller kylskåp? Mer än en? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_K 0 Postad 17 Oktober , 2013 Vad jag förstått är det 1 utgång som du ställa och använda till siren'en eller styra valfri utrustning. Dessvärre kan man inte både styra kyl/värmare och samtidigt skrämma bort inkräktare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 Oktober , 2013 http://www.marinwebben.se/larm/inbrott-gps-larm/yachtsafe-batlarm Måste man teckn ett abbonemng hos tillverkaren för att få tillgång till larmen. Kan man verkligen styra tex värmare med larmet från appen i telefonen. Det fanns utgång för att starta en siren, men borde styras av inbrottscensorn direkt och inte nåt som du styr från telefonen!? Finns det några liknande larma som är bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 17 Oktober , 2013 Jo så mycket vet jag att man kan välja att t ex starta en värmare, kylskåp mm Problemet är att nästan alla larm bara har en sån utgång, det är synd på detta larm då det i övrigt verkar vara genomtänkt. Jag vill ha minst 3 valfria utgångar för kylskåp, värmare och bränslecell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 17 Oktober , 2013 Jag har ett larm från topkodas.lt som heter GTALARM. Har 7 ingångar + batt och temp. 4 utgångar, jag kör siren, summer, värmare och däcksljus. Ingångarna använder jag: Nedgång, stuv, tamper, kyl-fel, värmare_varm, elfel (för landansluning vintertid), länsnivå. Varje dag får jag ett SMS om batteri & temp. i båten. Värmaren startas genom att skicka ettt SMS: user 58 3#7200# så går värmaren i 7200sek. Från början styrde jag kylen men numer går den hela sommaren så då blev det däcksljus istället, inbrottslarm medför att däcksljuset tänds också. Jag kompletterade med en plastlåda och en sk iButton (elektronisk nyckel) för att larma på/av. Total kostnad ca 1500 kr. Inga abonemang eller månadskostnader. SMSen kostar inget heller (samma operatör) Fungerar kalasbra, ska jag ner och greja i båten nu så startar jag värmaren en timme innan. När röda lampan tänds så får jag ett SMS om det. Skönt att veta att det finns ström i batteriet och att inte båten håller på att sjunka. Undrar jag om jag kom ihåg att larma på? Skicka ett SMS så kommer det svar direkt. Om jag orkar ska göra en app någon gång … Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 17 Oktober , 2013 Behmac skrev... Jag har ett larm från topkodas.lt som heter GTALARM. Har 7 ingångar + batt och temp. 4 utgångar,........ ----------- Jag skriver....Nu börjar det likna något....Tack för info ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 Oktober , 2013 Var har du köpt det larmet? Har du nån länk? Du skrev;Inga abonemang eller månadskostnader. SMSen kostar inget heller (samma operatör) kan du utvekla det lite? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 18 Oktober , 2013 Jag köpte via eBay: http://www.ebay.com/itm/GSM-SMS-TEMPERATURE-SENSOR-METER-CONTROLLER-THERMOSTAT-/320624153478?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aa6b05386 Pris idag 1331 kr ink moms och frakt. iButton läsare & 5 nycklar kommer från Polen, kostar typ 180 kr.http://www.ebay.com/itm/iButton-probes-readers-without-LED-metal-casing-/110955228325?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19d5726ca5 Har Telia på både mobil och larm. Nu visade det sig att det där med gratis SMS bara gällde under en period, nu kostar de 69/st så det kan löna sig att se vem som har billigast SMS. Dagligt SMS från båten blir 250 kr/år men egentligen behövs det inte, man får ju larm om något händer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiga 1 Postad 18 Oktober , 2013 Hej Dom här har en del roliga 12V larmprylar, jag har hemlarmet därifrån funkar bra. http://www.induohome.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_K 0 Postad 18 Oktober , 2013 Självklart finns det många larm på marknaden att välja mellan och som kan både det en och det andra. Yachtsafe motsvarade mina krav och mer därtill: -Godkänt av försäkringsbolagen ger lägre premie och reducerad självrisk vid ev inbrott. -Gps spårning. -Trådlösa IR Sensorer, gör att jag enkelt kan flytta ut dem från båten till båthusen under vintern. -Ett larm anpassat för marint bruk. -Kontroll på batterispänningen. -Möjlighet att använda fjärrkontroll. -inget kontantkort som ja måste ha koll på, nu har jag betalt 790:- för 2 års gsm trafik (33:-/månaden är helt ok för mig). Snygg och praktisk app som styr alla funktioner gör inte saken sämre. Jag är mer än nöjd hittils. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunimod 0 Postad 18 Oktober , 2013 Köpte larm te kontajnern. Sicken skit. Köp inte sånt. bild på larmet Plus extra ljud och blixagregat på 16.000 watt Givetvis kunde de koppla bort larmet och snodde båten ur kontajnern. Hade köpt ny motor, ja ja inte riktigt ny men nästan. En Marriner igen men lite större. Helblåst ble jag. Så nu har jag ett värdelöst larm och ingen båt. Bråkar me försäkringsbolaget som påstår kontajnern inte va låst. Givetvis snodde de kättingen (svindyr) också och låsen satt kvar i kättingen troligen. Nu fundera ja på en stor elak hund. En ilsk jävel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 19 Oktober , 2013 När man siktar och sållar verkar ju inte larmet i TS fråga inte så dumt i jämförelse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser