Stormen_ 0 Postad 13 Oktober , 2013 Nu har jag en fråga, kan jag ladda mitt batteri med båtmotorn? Isf hur gör jag, båt motorn är en Evinrude 25hk 80talet kke. Jag har inte hållt på med så mkt båtmotorer så ja vet inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 13 Oktober , 2013 Om du har sk belysningsuttag i motorn kan du komplettera med en likriktare och säkringar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tomols07 2 Postad 16 Oktober , 2013 ...och kanske en laddningsregulator. Till båtmotorer och snöskotrar moppar etc används ofta en kombinerad likriktare regulator. Sök på Ebay på regulator rectifier kostar inte många kronor att beställa. T.ex. denna http://www.ebay.com/itm/Scooter-Moped-ATV-GY6-4-Pin-Rectifier-Regulator-139QMB-157QMJ-125cc-150cc-/281017507610?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item416df2df1a&vxp=mtr Koppla in den på Lysspolen och sen direkt till batteriet. Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser