Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
simsone

ÅSIKTER! Theinspiration.se, Warskavi

Rekommendera Poster

Hej, Vi är nu otroligt nära slutet på vår resa och delar upp oss till olika delar av världen. Men sidan theinspiration kommer bjuda på fler äventyr. Med segling, paddling, och annat frilufsiga inspererande äventyr.

Men jag undrar vad åsikterna egentligen är om oss bland ni som följt eller bara kikat in! Vad borde vi göra anorlunda till nästa gång?

Och jag passar på och ursäkta för den senaste tidens passivitet då bristen på internet i söderhavet är som den är. Men ochså för att vi varit lite småstressade med att fixa i ordning för att få båten såld!

Jag seglar till exempel troligtvis hem en bavaria eller benetou genom kanalerna nästa år. Vad vill ni ha för information från en sådan resa, och är det bilder, filmer eller rolig text som önskas på vardagens kvällssurfande?

//Simon, cap on warskavi af gamleby!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läs  tristan jones om ni vill ha ideèr cheeky hur han seglade i tittikaka sjön, eller drog sin segelbåt genom djungeln, och när han hittade en outforskad by i amazonas...

Er sida har vart nice att läsa, lite dålig uppdatering bara, men trevlig läsning i allmänhet. Lycka till

Ps, har ni några platser ni vill rekomendera i västindien m,m , sevärdigheter,trevliga byar bra ankringsplatser....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej simon! drar nu ner till min båt och seglar hem den för vintern. grym resa ni gjort. du borde göra en videodagbok på kanalresan tycker jag!

föresten, tristian jones resa utspelade sig mest i hans huvud under alkoholens rus så ta inte hans fantasier för seriöst. du är säkert bättre seglare än vad han var ändå;) däremot så är det underhållande läsning!'

vi får se till att ses då du kommer hem, efter jag kommer tillbaka från ARC-rallyt!

kör i vind!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter dunders oskar! Ja det lutar faktiskt åt en videologg, fler verkar intresserade av det! Och göra det i princip varje dag, så det alltid finns något nytt!

Tack för responsen grabbs!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Platser i västindien......jag gillade inte karibien stenhårt, då vi mest va i södra delan. Vad jag uppfattat av andra så verkar norra vara dyrare men trevligare. Va berädd på att säga nej till påstridiga lokalbor dygnet runt....

Men beqiue på jul va helt galet roligt, och fin natur. Ligger söder om st lucia

Ingen aning om stavning med mairooe eller liknande va roktigt fint också. Ligger rätt nära tobago cays som ni absolut borde svänga förbi!

Annars om man har lite tid så skulle jag spenderat mer i san blas skärgård i panama, och gärna legat ankrad någon månad utan för bocas del torro också i panama:p

Beror på om ni vill ut till ödemarken och riktig lokalbefolkning som inte blivit sönderkörd av turismen eller lite finare och mer civileserade ställen.

Lycka till ni!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...