eembretsen 1 Postad 12 Oktober , 2013 Behöver nya dynor till båten. Billiga dynor. Vart finns de? Tänker mig typ vanliga skummgummi madrasser till en vanlig 90*200 säng. Kollat på de varuhus jag kan tänka mig runt om kring i stan men hittar verkligen inte några, och om de finns så är det hutlösa priser. Den billigaste på ikea som är 80*200 lång kostar 349kr. Borde väl finnas billigare någonstans? Behöver ca 5-6 st madrasser. Det blir ju ca 2000kr. Åkte även till en sängbutik i stan som tyckte att jag skulle betala 3500kr + tillskärning. Vart finns de billiga madrasserna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 12 Oktober , 2013 Klarar du dig (åtminstone delvis) med 70-bredd så har Jysk extrapris på 70*190; 200 spänn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 Oktober , 2013 Jag anser att 349:- är väl ändå hyffsat billigt? annars är väl secondhand ett lämpligt alternativ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 Oktober , 2013 Nu är du visserligen fortfarande reltivt ung och vacker, men bra madrasser är ganska viktigt. Madrasserna i min motorseglare var närmast en katastrof för ryggen. Efter renoveringen av förpiken köpte jag madrasser på Jytsk som de sålde till ett något nedsatt pris. Priset var dock 3-4 gånger högre än vad du efterssträvar. Skar till dem med en elektrisk sticksåg och justerdade det sned med en japansåg. Stopade in madrasserna i det tillhörande tyget. Änade mig lite åt sömnadskonst. Det behöver du kanske inte göra om det är fiskebåtskojer. Mot bordläggningen får du kanske forma till dem, men innåt båten är det väl rkt. Jag räknar dock mina madrasser som ett rent provisorium som jag får byta efter några år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 Oktober , 2013 jag har madrasser så det räcker och blir över! eller har trådskaparen också en fiskebåt? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 Oktober , 2013 Förlåt - hur kunde det bli så fel. Jag var helt säker på att det var du som ställde frågan. Jag får skylla på min alzheimer ligth. Jag tar tillbaka allt. Fast TS kanske har nytta av nåt så det dår stå kvar i svaret som det står. Har du fler madrasser än du behöver kunde du kanske sälja några. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 13 Oktober , 2013 haha nja man vet ju aldrig hur många nattgäster man får ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser