Gå till innehåll
fredag 01 november 2024
erik_hoglund

Om man söker en DC för fyra...

Rekommendera Poster

Jag tänkte köpa en mindre DC som man kan bo fyra vuxna hjälpligt under en helg, men vad har ni för tips? Några önskemål: - Modellen bör gå att hitta som begangnad, dock -00 som äldst, dvs den skall vara modern. - 2 pers i kabinen 2 skall kunna sova i sittbrunn på soldäck ed. - Bra kvalitetsbåt. - Bör kunna hittas för max 300-350.000kr i gott skick, men gärna billigare. - Ägandekostnad och driftsekonomi är av vikt. Exempel: Bella 620DC/640DC, Ryds 20DC/620DC/23DC, Yamarin 6110/6420DC etc. Jag vill gärna har åsikter om ovanstående och andra tips. Tack /Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej jag rekomenderar Askaladden 605 Explorer, en fin väldigt modern båt. Visserligen dyr men man får en väldigt bra och fin båt för pengarna. Kolla in den på www.gbm.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flipper 620 är en störtskön båt som rymmer 4 pers. Inte så modern kanske, men låg kostnad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Anders

Givetvis en amerikansk båt! Då får du 4 riktiga sovplatser och riktig toalett samt en design som är modern för det priset! Jag har själv en Bayliner 2355 -97 som jag är otroligt nöjd med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Erik ! Köp Ryds 20 dc eller 23 dc båda har mycket stora ruffar och stor sittbrun.De har ochså det modernaste skroven 23dc har även lutfsmort skrov och man kan ochså sova 2 2 i den. M V H /Harald

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Själv är jag lite såld på Yamarin (har en själv - 5820) så deras äldre 6110 el den nyare 6420 skulle vara ett hett tips. 6110 med en F115 är nog vettigast ur försäkringssynpunkt - med 150 hk ( blir nog oftast HPDI då el V-Max) drar både pris och försäkringen iväg. Men på 6420 skulle jag satsa på en Yamaha F150 som bör passa som handen i handsken på den båten, men de är nog svåra att hitta som begagnade (kanske nån demobåt kvar som förra året?) Det är dock inga bobåtar egentligen nån av dem, men ett krypin för två i fören finns ju och en iläggsskiva till soffan i aktern kan göra den bäddbar men för två blir det nog lite trångt där... Jag rekommenderar att du åker och besöker nån marinhandlare med utställningshall så du själv kan bädda i båten och se om 4 pers kan sova i båten du funderar på. Nån av de stora handlarna med stor utställningshall med stort utbud som Huges Marina kanske kan vara värt ett besök (de har både Yamarin, Bella, Ryds m fl fabrikat).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med Anders ;) PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan du tänka dig Ryds 20Dc så kanske även Yamarin 5920 kan vara ngt, Lite för ny kanske.. eller varför inte en Finnmaster 6600 Walkaround .. Plats för 4 ?? begangnat ?? Ingen äkta DC ;-) Uttern D55, För liten ?? Besök flera handlare och kolla är nog bäst.. /Jorglund

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En välskött amerikanare på ca 22fot bör vara mest prisvärt enligt min filosofi. Men det är ju en smaksak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med Anders, Mycket båt för pengarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...