batvag 0 Postad 9 Oktober , 2013 Hej! Jag är ny här och har hittat mycket intresant på forumet och har lärt mig en del. Min fråga är. Kan man spåra en ce märkt båt fär att ta reda på vad det är för en tillverkare och se om den är äkta Båt är för den flyter ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batvag 0 Postad 9 Oktober , 2013 Jag tittade på dena båt för några veckor sedan http://www.blocket.se/helsingborg/Styrpullpet_49287703.htm?ca=23_5&w=1 Den är importerad och där sitter en ce skyllt på akterspeglen på höger sida. Verkar svårt för ägaren att hitta papren på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 10 Oktober , 2013 Kontakta Transportstyrelsen de kan svara. Men, har du en skylt och att säljaren intygar att båten är CE-märkt så har du i alla fall inte gjort fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 11 Oktober , 2013 Personligen ger jag inte mycketför CE-märkning och skulle knappast ens bry mig om att titta efter en skylt vid koll av intressant båt MEN som du skriver att han knappast gjort fel etc: Om man pratar byråkroatiska så lär väl en ev falskmärkning gå i arv även efter att förre ägaren gått o dött? Alltså, oavsett om man köpt båten i tron att den är korrekt märkt eller ej så kommer knappast en båtfirma ta den i inbyte om man ev vill byta upp sig efter ett tag. Har då den utsprungliga importören gått till de sälla jaktmarkerna så står man väl där med huvet i postboxen sas? Även om man själv kollat upp så långt man kan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser