poowk 0 Postad 9 Oktober , 2013 Hej! Finns det någon som vet vad det här kan vara för båt? Längd ca 580 cm Bredd ca 180 cm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 9 Oktober , 2013 Jag tror (!) det är en tidlig utgåva av en Nordkapp. (Medio 1970) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poowk 0 Postad 2 December , 2013 Jag tror båten är från 1978, har sett fler bilder på den här modellen men inte lyckats hitta va den heter, såg en bild på ett forutm och detta där en trodde att det var en ockelbo dc 19 men det finns väll ingen sån va ja vet ? jag hittade den i listan på båtar i forumet också så fram tills dess att jag får reda på något mer får den heta så hehe... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 3 December , 2013 Finns vissa likheter med Ockelbo DC 19, fast inte 1977-78 om man ser till pulpitstagen... Men i övrigt så är den väldigt lij i linjerna tycker jag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 3 December , 2013 Hittade f ö ovan bild på http://ockelboklubben.hemsida24.se/medlemmar/medl.-1-till-200/1-till-20-3176687 Hoppas inte ägaren av ovan båt blir arg på mig för att jag lagt ut hans bild på båt, i annat forum. Ber i så fall om ursäkt om ägaren är även härinne och helt plötsligt får se sin båt. Om så är fallet, så tar jag bort bilden...! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser