Q8Bosse 0 Postad 4 Oktober , 2013 Hej. Jag har ett problem. Är så att jag tog upp båten idag, en Maxi 680 DC med en AQ211A och 290 DP-drev. Vid upptagningen så tiltade jag upp drevet fullt, vid var på jag inte nu får ner det igen. Någon som vet något eller har idéer. Finns det någon spärr, typ transoprtspärr som slår i vid för mycket upptilt. På displayen så står det 46. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 6 Oktober , 2013 Går pumpen när du försöker köra ner drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 6 Oktober , 2013 Hej, finns en manual HÄR och enligt den uppslagna sidans adjusting the trim instrument så ställs maxvinkeln med 4 små brytare. (Sådana kan lätt oxidera och krångla, skulle eventuellt vickat dem fram&åter i strömlöst tillstånd några gånger för att skrapa oxid och sen återställt deras ursprungsläge.) Enligt SCHEMAT finns en 55-amperes säkring som också kan vara intressant ifall trimmotorn verkar död. Någon särskild transportspärr hittar jag f.ö. inte. Nå, hoppas manualen är till nån hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 6 Oktober , 2013 Förmodligen har ditt drrev fastnat i trailerläge och då skall det finnas en knapp man skall hålla innen medan man trycker på ner-knappen för att det skall funka. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Q8Bosse 0 Postad 7 Oktober , 2013 Tack så mycket för tipsen, ska kika lite på dedär kontakterna vid tillfälle. Men länkarna fick jag inte att funka. Jag löste dock problemetgproblemet genom att släppa lite på slangen vid pumpen så att trycket försvann. Sedan har jag ännu inte kört upp det lika långt. Men tack så mycket för tipset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 8 Oktober , 2013 Boatinfo-länkarna kanske inte funkar i surfplattor mm? Instrumentet tycks alltså ha ett förseglat hål med fyra brytare enligt bilden. Din display 46 verkar knasigt hög om man läser i manualen, men tilt har kanske inte samma begränsning som trim (med motorn avstängd kanske drevet kan hissas högre)? Står dock inget alls om nån tilt i den 180-sidiga manualen vad jag kan se. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser