Crona 4 Postad 4 Oktober , 2013 Hej, Innan hade jag en Raymarine 435i och då kunde jag får fram ETA till min tänkta slutdestination. Men nu har jag en C-80 och lyckas inte få fram någon ETA.. har verkligen inte denna plotter den möjligheten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 5 Oktober , 2013 Hej, enligt den HÄR manualen verkar inte ETA finnas förinställt på någon av de 5 st panel-typerna. Men tydligen kan man enligt kapitel 7 customisera sina paneler själv, och då vore det väl fasen om inte ETA för rutt-waypoints också finns valbart ur nån lång lista? Men du har kanske redan försökt detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 5 Oktober , 2013 .... och skulle det mot förmodan inte kunna ställas in så gör väl TTG ungefär samma nytta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 5 Oktober , 2013 Akronymen för kvarvarande seglingstid ETE (Estimated Time Enroute) kallas som KillerBoo påpekar TTG (Time To Go to destination) i tabellen ovan. Då är kanske beräknad ankomsttid ETA (Estimated Time of Arrival) på liknande sätt kallad TOA (Time Of Arrival)? Haha, trassligt men åtminstone enligt DENNA lista så tycks också den sortens toa existera. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 8 Oktober , 2013 Tack för alla inlägg/svar.. får kolla upp detta till våren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 8 Oktober , 2013 Varför vänta till den bråda våren, vintermörkret är väl rätta tiden att försjunka i diverse manickrars obegripliga finesser? ;-) (12-volts strömförsörjning går att fixa även hemmavid och med simulator-mode kan sen saker testas i lugn och ro.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser