Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
fippe1

Mercruiser V8 slamrar

Rekommendera Poster

Kossor, jo visst är det som du säger endast ett par tusen för att byta dem,

Men man måste lägga ribban någon stans, annars kommer det spåra helt och sluta med att det hade vart bättre att köpa en ny motor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt men att lyfta topparna nya packningar mycket svära kostar det med, har ingen aning om vad en lyftare kostar idag då på den tiden tror jag de kostade runt 25 kr st. Kanske det dubbla idag. Och en ny motor blir ju flera gånger dyrare än det du gör nu. Men jag håller med dig allt kostar och många bäckar fyller snart en å.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag kostar en lyftare på Hansen 205kr så det blir lite över 3000kr för 16st.

Då är det förvisso lyftare med rulle, vet inte om jag har platta eller rullvarianten på min motor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För att byta en lyftare behöver man lyfta på insuget, inte så kul och tar några timmar men långt ifrån lika jobbigt som att lyfta på en topp!

Har den inte tickat tidigare så är det bara att åka vidare med de lyftare som sitter i! Finns ingen anledning att byta något som är ok. Har själv råkat ut för nya lyftare som inte ens de är ok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det tog mig ca 2-2.5h att lyfta av ena toppen så att lyfta av insuget går som du sa betydligt enklare,

Så länge lyftarna går att lyfta upp och så känns det som att det är ett relativt enkelt jobb att göra, inte så kul men mindre knöligt jämfört med topplockspackningen,

Skulle dessa bli dåliga i framtiden så får jag ta den smällen då.

Känns dumt att byta någon som fungerar (if it ain't broken don't fix it)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...