Walk-Around 0 Postad 7 Mars , 2005 Tänkte höra om det är ngn som kan ge mig lite ideer på lösningar kring hur jag ska hänga min brucekopia på min badbrygga för att det ska vara så enkelt som möjligt. Gärna lite bilder på era egna lösningar!! Min båt är förövrigt en walk-around båt med utombordare, alltså två badbryggor. Ganska lik Nimbus 22 nova. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 7 Mars , 2005 Här har du två st bilder. 8-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 7 Mars , 2005 Nästa bild. 8-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 7 Mars , 2005 http://www.marinsystem.se/ Engbo, Ankarspel, Monteringsexempel (el Monteringar) Kanske kan ge lite ideér hur du kan hänga ett ankare på en badbrygga. Under Beslag och tillbehör finns hållare att spana in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Walk-Around 0 Postad 7 Mars , 2005 Hejsan JanAke!! Tack för bilderna, ser mycket intressant ut. Är det en egen konstruktion eller har du köpt den ngnstans, är mycket intresserad av den lösningen samt om du kommer ihåg vad du har gett för lösningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 8 Mars , 2005 Nej det är bilder från internet.Men jag tycker att det verkar ok,funderar på att använda detta själv. 8-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 8 Mars , 2005 Tack för komplimangerna! Detta är en kombinerad ankarfällare/förvaring som drivs av en inbyggd torkarmotor som jag konstruerade för ca 3 år sedan. Ett tryck på knappen och ankaret glider i när bygeln som håller bakom ankaret höjs, på så sätt fungerar bygeln även som linförare. När det är dags att dra upp och ankaret kommer till bygeln så klickar den fast bakom ankaret igen då bygeln är fjäderbelastad. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henlar 0 Postad 8 Mars , 2005 Hej Landkrabba. En i mitt tycke bra lösning som jag själv skall montera på min båt en DC är ankarfällaren Butler.Gå in på deras hemsida så kan du också se en film hur den fungerar. www.ankraprodukter.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 8 Mars , 2005 Tjena, det finns betydligt enklare lösningar än ankarspel etc. Båtprylar och Båtplast har en del lösningar, bla en liten hållare som du skruvar fast och hänger upp ankaret i, kolla Byggis katalogen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RogerU 0 Postad 8 Mars , 2005 Ryssen hej! Bra när man hänvisar är att uppge korrekt källa, gärna med sidhänvisning, tycker jag! www.byggplast-batprylar.se Företaget heter Byggplast & Båtprylar! :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 9 Mars , 2005 Det var pinsamt, jag och mina vänner kallar det bara Byggis jag tänker aldrig på vad det egentligen heter, jag är hemskt lessen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 9 Mars , 2005 Tja. Såg i senaste Båtnytt en firma som heter: www.niro-petersen.de Dom har en enkel burk i rostfritt att sætta ankaret i før ca 800:- Jag hadde en liknande fast hemmagjord på min fjord. En enkel løsning som funkar bra utan något extra. Inget HI-TEC precis.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RogerU 0 Postad 9 Mars , 2005 Ingen fara Ryssen, det är lätt att bli hemmablind! ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 12 Mars , 2005 Eller Göteborg Björlanda Kile Småbåtshamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser