Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
BraFlyt

Hur mkt sålde/köpte du din båt för?

Rekommendera Poster

Idag är det ju ganska välkänt att båtpriserna gått ner den senaste tiden. När man tittar på Blocket däremot så ser man att alla inte riktigt verkar ha insett desamma.

Hur skulle det vara med en tråd där man ser hur mkt man köpt eller sålt en båt för. Gärna lite beskrivning om ålder, skick, när båten köptes/såldes och tillbehör.

Det här behöver inte vara en k*kmätartävling. Istället ger det en bild av hur prisbilden ser ut, PÅ RIKTIGT.

Onödiga kommentarer undanbedes för att undvika att detta blir en skitsnackartråd. Ni som inte vill berätta behöver såklart inte göra det heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som är riktigt intressant också är att dels få veta vad det utannonserade priset var och vad man faktiskt sedan köpte båten för. Hur mycket prutades alltså.

Nu köpte jag min båt för 5-6 år sedan så det återpeglar inte riktigt dagspriserna men ändå:Min Crescent Bamse 542 var utannonserad för 25kkr och jag betalade 22 tusen. Den hade en gammal penta monterad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag köpte min Rj85 för 16000, den är i gott grundskick och allt finns med som behövs och är i hyffsat skick men båten behöver en ordentlig rengöring och lite plastfix. Prutade 60%. Hittade båten själv i en hamn där den stod på land sedan 3 år och letade upp ägaren genom hamnföreningens kassör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annoserade ut min båt för 700 000, det blev vild budgivning och båten gick till slut för 980 000!devil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant tråd. Glöm inte att berätta när affären gjordes bara, och om det var något speciellt med båten som gjorde just den billigare/dyrare.

Vår senaste affär är ointressant i sammanhanget då den gjordes i september 2008 men jagg kan ju ändå berätta att vi fick 500000 för en Albin Nova från 85. Nu kan man nog få en för 300k

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sea Ray 260 Sundancer

Årsmodell 2000

Mycket bra skick in o utvändigt.

Trailer ingick inte

260 000 kr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sålde min segelbåt Kings Cruiser 33 för 220 000 kr i juni genom firma (stort tack till dom). Köpte den året innan för 142 000

Köpte min Oxelö 30 i juni för 190 000 kr vilket jag anser var en riktigt bra affär. Tidigare ägare hade gett 350 000 + satt in utrustning för runt 60-70 000.

Pratade med en annan ägare till Oxelö 30 och han hade betalt 450 000 för 5 år sedan och den var i samma skick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som märkt att det är stor skillnad på båtar tillverkade före och efter just år 2000?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bayliner 2150 ciera sunbridge -88 omc 5.0 cobra

Köpt för en månad sedan för 50000:-

Just ja, det följde även med en fogelsta boggievagn...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte tidigt i år en sea ray 260 -99 i mkt fint skick o ovanlig då den hade teakgolv+teak på badbrygga, samt bogprop o värmare. Utannonserades på NordWest (troligtvis sista båten dom sålde innan kk). Utannonserades för 345000 och såldes för 295000. Dock utan trailer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp: 2012-06-28 Bayliner 2655 1997 med vagn 190,000.- var annonserad för 225,000.-

Sälj: 2013-08-29 Bayliner 2655 1997 med vagn 200,000.- annonserade för 225,000.- (har lagt ca 20,000.- i uppgraderingar sedan jag köpte den), men den behövde ett nytt kapell.

Baylinern hade 10 Garmin plotter, 24 HDTV, Wallasvärmare, Stor stereo, ankarspel, 2-axlad trailer. Såldes på under en vecka för 200´.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...