Tunafishburk 0 Postad 2 Oktober , 2013 Hej. Jag har problem med min oljekylare eller närmare bestämt ett rör som går in i den som läcker. Har sökt en del på oljekylare på nätet men hittar bara en bild på den typen som jag har (postar den här i inlägget). Vilken typ av oljekylare har jag ? Röret som läcker är det röret som går mellan limpan och oljekylaren. Pilen på bilden markerar kopplingen där röret som läcker går in. Hur skall jag få detta tätt ? röret sitter ju bara instucket i röret , har provat med oring men det blir inte tätt , Är det någon speciall o-ring eller liknande som behövs ? Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 2 Oktober , 2013 Det är lite svårt att se då Du tagit bilden i motljus. Men på frågan så är det ja, det sitter speciella fyrkantiga oringar i dessa kylrör. Inte bara det röret Du frågar om utan på flera ställen. Jag rekomenderar att du köper en packningssats där dessa finns med, det brukar bli problem om man tar genvägar med t ex vanliga oringar och Du har ju redan upplevt det !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tunafishburk 0 Postad 2 Oktober , 2013 Ok har du några tips på var man kan köpa dessa pakningssattser ? Men har man rätt packning ska det alltså räcka med att bara köra in röret i hålet, tycker att det känns som en riktigt instabil konstruktion, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 973 Postad 2 Oktober , 2013 Vänd Dig till närmaste Penta återförsäljare, dom säljer grejer till Penta motorer. /claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tunafishburk 0 Postad 2 Oktober , 2013 Ja det har du ju rätt i men jag tänkte främst på om det finns något billigt och bra ställe på nätet . Har en bit att åka till närmaste penta återförsäljare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 2 Oktober , 2013 http://drevdelar.se/index.do Dessa har och sänder väldigt fort per post, säkert billigaste och väldigt bra att ha att göra med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tunafishburk 0 Postad 3 Oktober , 2013 Tack så mycket sdk780 precis vad jag var ute efter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlexanderK 0 Postad 15 Juli , 2021 Hej Tunafishburk, Vi har samma problem med läckage i packningen till oljekylaren "ovanligare modellen". Hittade denna tråd och tänkte jag testar att fråga. 1.Hittade du packningar? 2. vet du vad den modellen av oljekylare kallas? Mvh. Alexander Karlsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 15 Juli , 2021 ohoj! viktigt med rätt tätning, inte slå på röret, pressa med lämligt mot flänsen nära tätningen. är röret felriktat försvårar det mont. min såg inte likadan ut,men lossa filteradaptern (stora "muttern") kanske underlättar inte böja på rören! B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olten 33 Postad 16 Juli , 2021 Har ni noterat att tråden är 8 år gammal.... ?;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 16 Juli , 2021 Har det någon betydelse eller får man inte gå in på en gammal tråd? Det kan ju finnas någon annan som kan svaret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 16 Juli , 2021 2 timmar sedan skrev Olten: Har ni noterat att tråden är 8 år gammal.... ?;-) Och om man skapar en ny tråd så är det någon som påpekar att det här har behandlats i en gammal tråd läs den för tusan! Fördelen med att återanvända en gammal tråd är att någon kan ha kommit på en ny lösning på problemet eller att en ny leverantör av reservdelar har dykt upp på marknaden. Maringuidens sökfunktion kräver dessutom kunskap om en del tricks för att man inte skall överväldigas av en massa irrelevant info. Därför är det bra om ett ämne behandlas i en och samma tråd. Över till TS problem. De inre tätningarna i de här oljekylarna är till största delen standardgrejer som man kan få tag i på ställen som säljer hydraulik och dylikt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser