Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Allegro33

Solskydd

Rekommendera Poster

Tja, är det någon som har en Koster och har lyckats med ett soltak ovanför sittbrunnen.?

Tänkte bygga något nu i vinter men jag kommer inte på något lämpligt sätt,, det är ju ingen daycruser man har, stag och en rund form på sittbrunnen gör att man inte kan ha en sån där schysst uppfällbart tak som stekarna har ...

Så kom men förslag och gärna bilder, annars så tejpar jag fast ett paraply på min axel och det kommer inte se bra ut,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I fall att du tänkte använda solskyddet vid stillaliggande kan du som jag, låta att sy upp ett sol/regnskydd m kanaler ca4-5st o stoppa i VP-dvs elektrikerrör av plast 25mm för att lägga över bomen och förankra m tunna tampar mot fotlisten, fungerade utmärkt på min båt när bomen var tjudrad i centerlinjen. Men tänk på att använda så ljus kapellväv som möjligt, annars blir det lätt grottkänsla.  mvh facil...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

VP-rör tål inte UV-ljus och även om kapellväven ger ett visst skydd så kommer nog VP-rören ge sig med tiden. Glasfiberrör är bättre, jag köpte från http://www.imexfiber.se

20/15 rör kostade 26kr/m, det är samma typ av rör som i snöstakar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

intressant,, men min bom slutar efter halva sittbrunnen, så största delen utav soltaket får jag ovanför sprayhooden. Ska ta lite kort ifrån sidan och ovanifrån i helgen så ser ni mitt problem lite bättre..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...