Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
simpan42

köpa ny motor

Rekommendera Poster

tänkte höra om lite tips.

jag har en johnson 2003 60 hk

vill köpa en ny motor 90 hk vilket märke ska man satsa på jag är sportfiskare så jag kör rätt många timmar på en sesong så jag vill ha en som är säker och tålig för längre sträckor ca 60 distans på en tur med fart  mellan 2,5 - 25 knop. tänker sälja den jag har ska man sälja den privat eller lämna den i inbyte till en ny isåfall vad kan man ca få för en sådan är i mycket fint skick har inte gått så mycket . tacksam för alla svar. : Mvh : simpan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök på något trollingforum. Det är alltid vanskligt att råda någon vilken motor de ska köpa. De flesta är salig i sin tro. Men ett tips är att välja en som har trollingläge d.v.s ett läge med lägre tomgång för att hålla nere farten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle satsat på en japanare, Yamaha eller Suzuki, nya tvåtaktare i all ära men ligger man och puttrar med vinden i ryggen kommer man känna tvåtaktsröken komma.

Blir det många timmar så kan Suzuki få ett litet övertag då denna har kamkedja och behöver alltså inte bytas vid 1000 timmar som Yamaha har.

Skulle vilja påstå att inga nya motorer av känt fabrikat är dåliga idag.

Att det finns trolling funktion som tidigare skriver är ju ett stort plus och värt att kolla upp, vet att vissa har det som option och alltså inte nödvändigtvis som standard.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ni ska ha tack sålänge för tippsen .jag har tittat på en suzuki 90 hk

2013 kan få den för 84900 vid snabb affär . trolling trimmen ligger på ca 3000-4000. så jag får se hur snabbt jag kan få iväg  min

Simpan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...