Kiara 3 Postad 25 September , 2013 Hej på er.... Måste kolla om någon har koll på vilken motorolja man ska välja att köpa på Swedol (Q8) till en AD 41 ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 26 September , 2013 15W-40 mineralolja blir bra till din motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 26 September , 2013 Den heter T750 på swedol en 15-40 olja.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 29 September , 2013 Utan att ge mig in i den konstiga syntet vs mineraloljediskussionen så tycker jag att det beror på 1) vad står i manualen att motorn ska ha? 2) välj en klassning som överensstämmer eller hellre lite bättre klass 3) dyrare oljor har antagligen bättre additiver? Men kör du få timmar = spelar ingen avgörande roll, tycker jag 4) kör du när det är kallt och inte först värmt upp motorn så väljer du ett lägre värde på den första siffran, tex 5-40 istället för 15-40 vilket gör att oljan är mer lättflytande vid start ( vad har du i bilen?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser