Boat4Fun 0 Postad 24 September , 2013 Efter att i våras ha skaffat mig en Forbina 10000 så började jag tidigt fundera kring vinterplats och målet var att få in den inomhus och helst i värme. Den hade levt så tidigare i alla år och jag ville ju inte att den skulle få det sämre hos mig. Insåg tidigt att detta kommer att kosta, men det är bara att gilla läget som man säger. Kontaktade varvet Finessa Båtar i Trosa redan innan jag stack på semester och preliminärbokade en plats. Efter semestern åkte jag dit en dag för att såväl kolla att allt såg vettigt ut som att göra upp ett avtal med dem. Efter att ha tittat runt där fick jag ett pris på närmare 31.000:- för upptagning, avspolning och plats under tak i varm lokal. Detta accepterade jag och sa att vi kör på det. Jag fick veta att jag ej har tillgång till båten annat än under deras ordinarie arbetstider. OK, allt var frid och fröjd några dagar tills jag plötsligt får ett mail från gammelmor i ägarfamiljen (71 år gammal) som talar om vad det kommer att kosta och att jag måste bekräfta att jag skall ha platsen... Svarar att jag redan bestämt med sonen att jag skall ha denna plats och bekräftar för säkerhets skull att det faktiskt är så. MEN, jag ställer samtidigt en fråga. Då jag har ställe i Trosa och är där på helgerna titt som tätt så skriver jag Ni kan väl fundera på detta och se om ni kan finna på en lösning så att jag kan ha tillgång till båten någon helg då jag vistas i Trosa. Det handlar alltså om att någon helg under de 7 månader den står där kunna titta in för se till den och kanske ta något tag med putstrasan. Svaret jag får och som får mig att tappa hakan lyder Tyvärr kan vi inte tillmötesgå dina önskemål varför vi ber dej att se dej om efter ett annat ställe att förvara din båt på !!! Helt jäkla otroligt! Vad i hel..te menar man? Svarar och säger att detta inte var det svar jag väntade mig efter att bara ha ställt en fråga. Ber om att få bli uppringd så snart som möjligt av sonen som jag gjort upp allt med. Tror ni jag blir uppringd?? Idag har det gått 3 veckor sedan jag bad dem ringa och trots påminnelse så har man ej gjort detta. Total nonchalans! Ringer så upp dem och får tala med sonen som är vuxen, om än ryggradslös, och frågar vad fanken man pysslar med? Han kände till vad gammelmor skrivit och berättade att man haft en omröstning (!) om mig och kommit fram till att man skulle säga upp kontraktet för att som han uttryckte det slippa krångel och bråk! Man tror ju knappt att det är sant det man hör. Jag var alltså inte välkommen dit... Talade självklart om för honom vad jag tyckte om deras sätt att agera och tipsade om att låta gammeltackan få ägna sig åt annat än att hantera kunder, något som hon uppenbarligen inte klarar på ett snyggt sätt. Jag kan inte begripa hur man kan agera på ett sådant här sätt. Uppenbarligen har man det väldigt enkelt i denna bransch och det finns tydligen alltid andra kunder att plocka in, annars skulle man ju inte ens drömma om att bete sig så ruttet. Det gör man överhuvudtaget inte tycker jag. Nej fy fanken för Finessa Båtar i Trosa! Ner med dom i röda soptunnan som Sverker säger! Kan tillägga att jag i min jakt på ny plats träffat på andra båtägare som varit missnöjda med detta företag och som har valt bort dem, både vad gäller service och förvaring. Var och en får dra sina slutsatser av detta, men mitt tips är att undvika företag som inte lärt sig hantera och värdesätta kunder bättre än så här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 24 September , 2013 Ojojoj vad jag kan känna igen mig och jag har också fått min beskärda del av ett företagande som man inte trodde existerade på 2000-talet. Håll dig borta från detta bottenskrap och tänk såhär; vilken tur att du inte hade kommit längre i din relation med firman. Jag skulle kunna berätta mina erfarenheter av vårt båtvarv men jag väljer att inte göra det. Inte för att på något sätt spara på kritiken eller för att jag är feg, tvärtom. Jag gör det inte för att slippa få höra att jag överdriver. Jag tror nog såhär; vissa historiska personer med aningen äcklig bismak i sin personlighet har återfötts till båtvarvschefer... Bilden föreställer den operativa båtvarvschefen för det bolag som vi anlitade. Alla likheter med Chiles Augusto Pinochet är bara en slump... P.s. Gör som jag, gå in på rejta.se och skriv av dig så att andra får veta vilket skitfirma det handlar om! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 24 September , 2013 Sådana som dom gräver ju sin egen grav! kommer säkert fråga sig själva varför kunderna minskar osv inom överskådlig framtid! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 186 Postad 25 September , 2013 31 000 för en plats under tak, det låter ju helt SJUKT !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boat4Fun 0 Postad 25 September , 2013 jan_af_lisoe Ja, det är lite sjukt, men jag har sett värre. I Stockholms norra delar skulle det landa på ca. 36-37.000:- för min båt. Nu pratar vi visserligen under tak och med plusgrader. Det är förvisso ingen jättevärme i dessa hallar, men det fryser aldrig. Tydligen är det ändå lätt att hitta kunder som vill betala dessa priser då man har råd att bete sig illa på det här sättet. Har nu hört på andra håll att det tydligen inte är ovanligt att just detta varv beter sig lite som dom vill och inte tycks veta vad kundservice och kundvård innebär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas64 0 Postad 11 Oktober , 2016 Nu hade jag inte läst inlägget innan jag blev ny kund på varvet. Jag behövde en vinterplats och service av motorn och valet föll på Finessa. Jag ringde dem och frågade om båten låg på land och var redo att täckas och fick svaret att så var fallet. Platsen jag fick beskriven var att den låg utanför deras område bakom campingen!! Utanför det inhägnade området. Lätt överraskad frågade jag om priset var detsamma. (Liten HT 560 för 5600kr) och det var det. Känns allt annat än ok. Vad gör man? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 11 Oktober , 2016 Hmmm... sålde en båt i somras. Då det unga paret hade problem att få motorn att gå och inte ville "störa" mej mer med samtal valde dom att få hjälp av båtmekar i Trosa, där dom mellanlandat. Båtmeken hade bytt tändstift, bytt nästan nytt startbatteri till nytt startbatteri, lyckats koppla ur solcellsregulator, bytt hela kopparröret från bensintanken fram till en liten snutt gummislang med gummislang hela vägen.. tagit bra betalt för jobbet. Motorn startade fint och mekarna försvann.. varpå motor stannade igen. Då först ringde dom nya ägarna mej.. Det visade sig att dom bytt till tändstift där inte den tändstiftsnyckel som finns i verktygslådan passade, (i verktygslådan finns även nya reservtändstift) men efter lite provande och fotograferande visade det sig att den korta gummislangbiten som satt efter kopparröret och bränslefilitret in i förgasaren blivit ihopklämt/vikt, när dom spanat in under motorluckan. (Bränslefiltret hade proffsmekarna tagit bort och skarvat ihop sin nya gummislang och den korta ursprungliga slangen med en liten bit av kopparröret dom tagit bort... Ungdomarna veckade ut gummislangen och motorn startade fint och har, precis som föut, gått som en klocka sen dess... Undrar vad varvet hette? Ska kolla om det är samma.. Hade en del att göra med Finessa när dom byggde lite OS-båtar på 90-talet.. då var det bara mamma, pappa, son och en kompis till sonen där. Dom var trevliga och var bra att göra med..men dom jobbade 25h/ dygn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 16 Oktober , 2016 (redigerade) Visserligen en gammal tråd men otrevliga uttalande skall bemötas. Jag har inte sett tråden tidigare. Trådskaparen kommer nog inte läsa mitt svar heller men det skall bemötas. Det finns fortfarande nått som heter hyfs. --------------------------------------------------------------------------------------- Boat4fun? Tror nog du skall byta ditt alias till Båt -för-fan. Oavsett hur man blir behandlad å tycker illa vara så säger man inte "gammeltackan". Så du borde veta hut. Även om du har 200 % rätt i din sak å de gjorde fel. Men ransaka dig själv. Har du den tonen så vill de nog inte ha dig som kund oavsett om de är bra eller dåliga. Hade du kallat min mor för gammeltackan så hade jag kontakt advokat. Om inte du fått en snyting innan, fast klart, du sade det i telefon.......... Det finns massor med okunniga personer som inte klarar av sitt jobb ordentligt men det ger en inte rätt att uttala sig olämpligt/förolämpande å sedan saluföra det på ett offentligt forum. Det är min åsikt å det står jag för. Redigerad 16 Oktober , 2016 av Ruskpricken 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 16 Oktober , 2016 (redigerade) jaha och det tillförde tråden något Redigerad 16 Oktober , 2016 av Gelis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 16 Oktober , 2016 ... Men ransaka dig själv. Har du den tonen så vill de nog inte ha dig som kund oavsett om de är bra eller dåliga. Hade du kallat min mor för gammeltackan så hade jag kontakt advokat. Om inte du fått en snyting innan, fast klart, du sade det i telefon.......... ... jaha och det tillförde tråden något Det kan jag nog tycka. Vissa personer har ett sätt som gör att de inte är så intressanta att ha som kund. Jag säger inte att det är fallet här, men det kan vara så. Det är inte bara den som söker en vara eller tjänst som har rätt att välja företagare, det motsatta gäller också. En företagare har inte någon skyldighet att ta emot en kund eller sälja en vara. Att vägra kan dock skapa problem, det kan bli tal om diskriminering. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HappyLife 0 Postad 14 Juli , 2023 Min erfarenhet av Finessavarvet i Trosa efter att ha varit kund i många år är att man alltid blir bemött trevligt och proffsigt. De ställer alltid upp - även när de har mycket att göra. Naturligtvis har jag inte begärt det omöjliga men min känsla är att de till 100% försöker göra sina kunder nöjda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielMalmgren 189 Postad 14 Juli , 2023 10 minuter sedan skrev HappyLife: Min erfarenhet av Finessavarvet i Trosa efter att ha varit kund i många år är att man alltid blir bemött trevligt och proffsigt. De ställer alltid upp - även när de har mycket att göra. Naturligtvis har jag inte begärt det omöjliga men min känsla är att de till 100% försöker göra sina kunder nöjda. Intressefråga: Gick du alltså med i forumet för att svara på ett sju år gammalt inlägg? Svårt att bestämma mig för om jag ska vara imponerad eller om du är ett troll... 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser