tobbe69 0 Postad 23 September , 2013 Så, då vänder man sig till sina forumkompisar som så ofta levererar lösningar.... Ska lägga Isiteek på båten. Badbrygga/akterdäck och flybridge. Nu säger leverantören att båten/ytan ska vara i ca 20 gradig värme ca en vecka innan nedlimning av färdig panel, samt caen vecka efter. Jag kommer inte att kunna ta in min båt i nån varmhall i vinter. Även om jag väntar till april/maj med att lägga, så är det ju rätt sällan det är 20 grader dygnet runt i 14 dagar i vårt fina land. Hur hade ni gjort ? Någon med praktisk erfarenhet ? Jag tänker.....kan jag kapsla in mig/båten med lite extra pressar och köra värme under ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 24 September , 2013 Skulle limma isolering och inredningsmatta i förpiken på min båt. Den dan jag skulle börja var det minus 15 grader ute. Svinkllt på insidan skrovsidan Köpte betongtäckningsmatta som jag la på däcket. Det blev 5 cm på skrovsidorna. och dubbelt på däcket. Hade dessutom köpt en aning för mycket, så överskottet la jag på däcket. Körde med ett par oljefyllda elektriska element 4-500 W styck Dan efter var skrovsidorna varma. Inte så vackert, men effektivt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 24 September , 2013 Som svar på hur jag brukar göra - jag använder mig av produkter som går att jobba med efter rådande temperatur istället. Vill man absolut värma är ju toaens förslag bra, om man ser till att ha en bra värmare och inte sådan som en kille klubben hade; den satte eld på båten som iofs hann släckas i någorlunda tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbe69 0 Postad 27 September , 2013 Svårt att hitta alternativa material när det bara är en sorts lim de levererar. Men 15-20 ska jag kunna skapa då, men värmematta och isolering av olika slag. Men väntar till våren... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser