Neiklot 2 Postad 19 September , 2013 Jag och frun ska åka över till Gdynia på en liten kryssning. Nu undrar jag, är det billigt att handla båtpryttlar och sådant där? Behöver ha lite saker och är jag ändå över.. Vet ju ex. att byggvaror och mat är superbilligt i Polen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunimod 0 Postad 20 September , 2013 Köp inte spik för det gjorde ja.De krokna som bara attans, ingen bra kvalite de inte. Men tösera å billiga och riktikt kärvänliga, Nu har du me eget så de blir nog inte lätt. Man ska inte ha me tårtapå kalas, hehe. Nej för katten, ge dig inte in på sådant. Fick uppsöka läkare efter för det blev klåda som bara den, men nu är de bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 20 September , 2013 Polen är ett spännande land att besöka. Jag har åkt polskt snabbtåg som var mycket dyrare än det långsamtgående och då kom vi fram 9 minuter tidigare... Jag har åkt fast i tullen på utresan och fick en uppsträckning av en uniformerad man med gud vet hur många vinklar och stjärnor och han upprepade sitt mantra; Du får inte ta med dig våra pengar hem igen. (Detta skedde under zlotayeran) Jag har blivit serverad av en servitör på Polenfärjan som var en exakt kopia av Soldaritetsledaren Lech Walesa. Jag har åkt polsk bilfärja som stank tjockolja och på utresdan från Ystad gick man så nära en annan polsk färja att man nästan kunde ta på den. Spooky! Jag blev erbjuden en taxiresa från Stettin (den tyska stavelsen från kriget) till Swinemünde (också detta den tyska stavelsen) och betala kunde jag göra nästa gång jag kom till Polen. Ehhh? Jag tog tåget (se överst) Jag har bott på det flotta hotellet i Stettin och min nästan 20 åriga vana av 4-5 stjärniga hotell sa att detta hotell var inte flott... utanför Polen. Det som är spännande med detta land är att har man tur kan man få se sin stulna bil köra omkring... med glad polack i. Polen - dit det inte ens längre går att avyttra gamla kylskåp... Bild: Jan H; den berömda polska tågfärjan i Ystad. Rätt lik Costa Concordia men betydligt mindre glammig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 23 September , 2013 Hej! Beklagar att du bara fått tramssvar tidigare, men här kommer i alla fall ett riktigt kvalitetssvar - bättre sent än aldrig. ;-) Jag kom hem från Gdansk förra helgen efter en segeltur ned för att tillverka sprayhood, supstuga, lazybag, genuakapell och lite annat. Det som tillverkas i landet är billigt, under halva priset mot i Sverige för minst samma kvalitet. Allt som importeras kostar som i Sverige eller strax under. Tex en livboj 300:- mot 340 i Sverige. Maten är billig och hyfsat god, kanske kunde kryddas lite mer. Ölen slinker ned fint för en billig peng, men undvik att dricka vin - dyrt och rätt klent urval. Nästa sommar seglar vi ned och låter någon byta ut durkarna i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 23 September , 2013 Åh så sött, tramssvar - gulle dej! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Neiklot 2 Postad 23 September , 2013 Hahaha! Ja, tack för ETT bra svar, tack! Tackar även er andra för rolig läsning. Klådan får ni behålla själva, jag håller mig till frugan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 24 September , 2013 Varsågod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser