ElHokko 4 Postad 19 September , 2013 Hej. Har en Aquador 22HT -99. Jag misstänker att tankmätaren visar fel. Man tankar fullt, och den visar fullt som den ska, och när man kör så minskar såklart bränslemängden, och jag har tankat igen när den kommit ned till rött. Men... jag har aldrig lyckats få i mer än 70-80 liter och dämed trott att tanken är på 100 liter, men jag har nyss upptäckt att tanken ska vara runt 200 liter enligt andra som säljs på blocket och andra ställen (siffror mellan 180-205 liter) Är det någon varit med om något liknande? Jag har funderat på att skaffa en bensindunk och sedan köra tills det tar slut, men det gäller ju att inte vara alltförlångt ifrån en mack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 19 September , 2013 Att mäta tanken är inte att tänka på eller, förstår om det är omöjligt pga inplastning eller annat. Annars borde en hyffsat hygglig mätning med tumstock ge dig en uppfattning om den rymmer 100 eller 200 liter menar jag. Tankarna i vår Beneteau är alla märkt med respektive volym i liter på ovansidan av tanken, kanske din också är det om du letar lite? Präglat (gjutet) i ytan så det kan vara svårt att se i taskigt ljus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fippe1 3 Postad 19 September , 2013 Jag har en Maxum 2400scr med ungefär samma funktion på tankmätaren. den visar nästan tomt när det är drygt 100L kvar i tanken och min tank är på 274L. är förvisso synd att den inte är mer exkat men hellre att den visar fel åt detta håll än att den visar halv tank när det är 10L kvar. Tror inte att det är något fel utan att detta beror på hur tankarmaturen är placerad i tanken samt hur pass djupt v-formad tanken är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ElHokko 4 Postad 19 September , 2013 Ja, det är ju som sagt bra att den visar fel på rätt sätt. Men jag ska ta mig samman och försöka hitta tanken () och se om det står något eller åtminstonde mäta den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser