nordan18 0 Postad 18 September , 2013 Efter många år på land har jag köpt mig en Nordan 18. Nu är kapellet så dåligt att den inte kan skrämma kråkorna med. Har fått en offert på ett nytt kapell med nya fästen, bågar och 3 fönster för ca 15000:- Är detta ett bra pris enligt er? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
24-seven 6 Postad 18 September , 2013 Det är säkert ett OK pris om man vill gå till en professionell kapellmakare. Bortsett från bågarna kostar materialet för ett kapell till din båt (om man tex kör Sunbrella kapellväv) ca 2500kr (väv, rutor, tråd, tryckknappar, dubbelhäftande tape). Personligen skulle det bära mig emot att lägga nästan lika mycket på ett kapell som båten är värd. Det är enkelt att sy själv, speciellt om du har det gamla kapellet som mall och nu har du ju dessutom hela vintern på dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nordan18 0 Postad 18 September , 2013 Kapellet är inte någon bra passform på idag. Så det kan bli lite svårt att använda det som mall. Sen kan jag inte sy, renovera bilar och hus är inga problem dock. Haha Köpte båten billigt men samtidigt så vill man ju inte kosta hur mycket som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser