Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024
MHK81

HR 510, lösa räcken

Rekommendera Poster

Hej!

Var och handlade en Hr 510 i veckan, såg att ena sidoräcket håller på att lossna, verkar som muttern som håller räcket inne i skrovet har gängat ut sig.

Någon som har något tips på åtgärd?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att det behövs ny mutter/bult det det tror jag TS fattar själv problemet är att han inte kommer åt då muttern sitter på undersidan ;-) av skrovets överdel så ett förslag hur man får dit en ny mutter utan att lossa överdelen från skrovdelen är vad TS undrar över om jag förstått allt rätt

/Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det förstår nog jag med winkdevil Men kunde inte låta bli cheeky. Det blir väl att försöka krypa in under, de har ju fått dit räcket med bult när detta monterades. Kanske lite mer info hur det ser ut där räcket är skruvat surprise

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns fusksätt för de tillfällen man verkligen inte orkar engagera sig med 14 förläningar och leder på spärrskaftet för att komma åt; gummiexpandrar som man kan hitta hos exempelvis Sifverts Skruv. Frågan är hur bra det är för just grabbräcken vars hela funktion är att sitta solitt. Man lär ju inte ersätta särksilt många bultar på detta vis.

Editering: nu när bilden på konstruktionen kom upp såg jag att man nog kan bortse från ovanstående.

För övrigt tröttsamt om det är som du säger - inplastad lös mutter. Bara att leta snygga inspektionsluckor med passande borrar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men hur i helv.......... har konstruktören tänkt angry Är det helt slutet, har de monterat innan överdelen lades på ? Idioti annat kan jag inte säga.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med, ska undersöka det mer nån helg framöver.angry

Annars blir det som ett gäng förlängare o lite tur för att hitta rätt wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...