Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
kossor

Rena Fendrar

Rekommendera Poster

Nån som har koll på hur man får rent fendrarna som blivit svarta/grå att bli vita och blanka igen? Törs man gå på med typ cellulosa thinner eller vad ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling

Jag kör med rubbing och polermaskin och de blir så jäkla fina och ser helt nya ut. det finns säkert många olika sätt men jag har funnit mitt sätt som funkar och som tar mina fendrar tillbaka till inköpstillfället; rena och fina.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mirakeltrasa ? Grönsåpa ja kanske inte är dumt, går det att gå på galonen i båten med ? Den är vit och har väl blivit grå efter sommaren fastnat sotpartiklar och man ser i grunden som solk nere i materialet. Tackar för tipset yes.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja när det blir sjösättning SNART bara detta jul har varit så annalkas våren strax. smiley Då är allt putsat och fendrarna ska ned i korgarna inte kul som de ser ut nu skämmer hela båten blush, ska prova med westfjords tips först verkar enklast ju. Annars får det bli polermaskin och rubbing yes.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag provar alltid denna metod innan jag gör någonting annat, tvättar bilen på vintern på detta sätt när det behövs avfettas funkar kanon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mirakeltrasa ? hur ser en sådan ut ? Sambon har en kortluggig sak då fönstren ska putsas är det en sådan ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är ju lite gammal, men det kallas väl fiberduk numera, säkerligen en sådan hen använder till fönstrena.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Till galonen ska du använda gallsåpa, finns på bl a Maxi. Skit i annat och köp rätt från början.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gallsåpa ? Samma som typ galltvål ! Funkar detta bra ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Sorry, galltvål heter det och inget annat!

Svar Ja!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tillhör inte den moderna människan  hen  är ett uttryck jag avskyr det är en hon ! wink Finns inget  det typ i svenskan eller i naturen, han eller hon hen vad är det ingenting eller ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Återkommer med resultat och utvärdering efter tvätt med grönsåpa och galltvål, enl sambon var det mirakeltrasa hon hade, den fick jag på nåder låna vid tillfället för rengöring. smiley Tack för tipsen så länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bensin på en trasa. Funkar nästan overkligt bra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

...en liten gnista och verkligheten är borta wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk så mycket tips det finns runt om i Sverige samlat i en liten burk på ett skrivbord helt fantastiskt...yes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...