kossor 939 Postad 16 September , 2013 Nån som har koll på hur man får rent fendrarna som blivit svarta/grå att bli vita och blanka igen? Törs man gå på med typ cellulosa thinner eller vad ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 16 September , 2013 Jag kör med rubbing och polermaskin och de blir så jäkla fina och ser helt nya ut. det finns säkert många olika sätt men jag har funnit mitt sätt som funkar och som tar mina fendrar tillbaka till inköpstillfället; rena och fina. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 September , 2013 Prova med mirakeltrasa och grönsåpa, funkade bra för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 16 September , 2013 Mirakeltrasa ? Grönsåpa ja kanske inte är dumt, går det att gå på galonen i båten med ? Den är vit och har väl blivit grå efter sommaren fastnat sotpartiklar och man ser i grunden som solk nere i materialet. Tackar för tipset . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 16 September , 2013 Ja när det blir sjösättning SNART bara detta jul har varit så annalkas våren strax. Då är allt putsat och fendrarna ska ned i korgarna inte kul som de ser ut nu skämmer hela båten , ska prova med westfjords tips först verkar enklast ju. Annars får det bli polermaskin och rubbing . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 September , 2013 Jag provar alltid denna metod innan jag gör någonting annat, tvättar bilen på vintern på detta sätt när det behövs avfettas funkar kanon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 16 September , 2013 Mirakeltrasa ? hur ser en sådan ut ? Sambon har en kortluggig sak då fönstren ska putsas är det en sådan ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 September , 2013 Jag är ju lite gammal, men det kallas väl fiberduk numera, säkerligen en sådan hen använder till fönstrena. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 16 September , 2013 Till galonen ska du använda gallsåpa, finns på bl a Maxi. Skit i annat och köp rätt från början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 16 September , 2013 Gallsåpa ? Samma som typ galltvål ! Funkar detta bra ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 16 September , 2013 Sorry, galltvål heter det och inget annat! Svar Ja! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 16 September , 2013 Danke ! Blir besök till ica i morrn då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 16 September , 2013 Tillhör inte den moderna människan hen är ett uttryck jag avskyr det är en hon ! Finns inget det typ i svenskan eller i naturen, han eller hon hen vad är det ingenting eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 September , 2013 Ingenting eller allt... ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 16 September , 2013 Återkommer med resultat och utvärdering efter tvätt med grönsåpa och galltvål, enl sambon var det mirakeltrasa hon hade, den fick jag på nåder låna vid tillfället för rengöring. Tack för tipsen så länge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 16 September , 2013 Jag gnuggade med autosol på mina ... Blev som nya Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jmwa 23 Postad 16 September , 2013 Bensin på en trasa. Funkar nästan overkligt bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 16 September , 2013 ...en liten gnista och verkligheten är borta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 16 September , 2013 Tänk så mycket tips det finns runt om i Sverige samlat i en liten burk på ett skrivbord helt fantastiskt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser