Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
crabfish

Kustbevakningen gör bara sitt jobb, eller?

Rekommendera Poster

Men för jägarn Arne. Kritisera gärna Crabfish för hans åsikter, men ge f-n i att ge dig på hans person! Det är ett svaghetstecken hos dig......Du har knappast en aning om vilken kunskapsnivå Crabfish har när det gäller samhällskunskap. 

Och när det gäller kunskapsnivån på riksdagsledamöterna.....Hahaha du måste skoja! :-)

Ett litet exempel......Varsågod och mycket nöje! :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dröm din dröm

Nej jag sympatiserade aldrig med dem eller liknande snedsteg på den demokratiska spelplanen.

Det jag försökte framföra är att dåligt hanterade saker rikserar att bli föda åt just sådanna partier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska förklara

Självklat ska vi kritisera våra politiker då de inte uppfyller vad de påstår sig stå för.

Men det viktigaste. Exempel. Våra sedan många år etablerade partier har svårt att motovera och hantera invandring från vissa områden. Då uppstår ny partier som exempelvis Sverigedemokraterna. Bra eller dåligt välj själv.

Samma med miljöpartiet där våra etablerade tydligen inte kunde hantera miljöfrågorna på rätt sätt. Tror du förstår min åsikt på detta område.

Även det som våra nu sittande politiker som påstod sig vilja förenkla för start av företag och göra livet enklare för dem. Bullshit. 

Liknande var det då Ny demokrati föddes. Massa krångel som de påstod sig skulle gå att rätta till. En del som de nu sittande tagit fasta på men inte gjort något åt.

Allt sådant här lägger grunden till missnöje och att då skapa splittring ger knappast ett starkare smhälle.

Som du kankse läst tidigare från mig och förhoppningsvis redan känner till så är demokratin ett sätt där alla ska följa de av våra demokratiskt valda fattade beslut MEN det åligger allla medborgare att våga kritisera sådan som man inte anser vara rätt.

Det är så en stark demokrati fungerar och inte en låstasas demokrati där folket inte bryr sig. Röstar som kompisen eller grannen gör för att inte våga stå för vad man själv tycker.

Ännu värre om de får lida för att de vågar öppna käften. 

Ja jag är kritisk då jag förväntar mig mer av våra folkvald politiker. Bl.a. annat att lagar ska stiftas med fakta som grund och det gäller alltid oavsett område.

Edit.

Tillägg. Min utbildningsnivå behöver du inte oro dig för då den ligger på rätt så hyfsad nivå med mycket goda betyg och detta även i ämnet samhällskunskap. Men sådan argument du tar fram så hamnar diskussionerna snarare i sandlådenivå.

En extra till Arne då du behöver den.

Sprid kunskap istället för hat till dom som inte vet bättre!heart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, jag kanske lackade ur lite väl mycket.

Men det är just det förlöjligande hat som du själv odlar (mot politiker, myndigheter och lagstiftare) i tråd efter tråd som får mig så förbannad.

Att tro att det går att stifta lagar och driva politik enbart på fakta som grund är i min mening direkt naivt. I extremt lätta frågor, ok, men i allt annat behöver ett samhälle vara mer eller mindre idédrivet. Annars skulle hela det politiska systemet vara totalt överflödigt. Fakta finns inte alltid, det är även ett relativt begrepp.

Om jag som företagare skulle försöka driva verksamheten baserat enbart på fakta hade jag gått omkull för flera år sedan.

Det är inget fel att kritisera politik och politiker i sakfrågor, men häcklandet är löjeväckande och fördummande.

Sen håller jag inte med om att den politiska kartan ritas om enbart pga missnöje. Ny kunskap, trender och ideologi är nog betydligt viktigare, åtminstone sett över tid. De rena missnöjespartierna brukar inte klara sig särskilt länge.

Ha en fin kväll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha ja jösses. Det är knappt att man kan tro det är sant. Alltså denna man sitter i Sveriges riksdag och har både en kunskapsnivå och ett IQ i nivå med en förskole elev. Herre jösses. dessutom vad värre är att det finns många fler.. dvs de som har röstat fram eländet huva,, hur skall det gå..crying

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Företagare brukar oftast basera sina beslut på fakta. Ibland kan det verka som om besluten baserar sig på gissningar och på så kallad magkänsla men är oftast baserad på många års erfarenhet och är i grund och botten faktabaserade beslut. Annars brukar de inte bli så långlivade.

Jag har i vissa trådar varit kritisk till våra politiker men att kalla det häcklande (förolämpande) löjeväckande eller fördummande är nog du som tolkat vad jag skriver och ser något helt annat.

Däremot har jag tidigare skrivit sådant om vissa KBV som nedlåtit sig till att göra vansinniga saker utan någon efterföljande åtgärd.

Exemepl då TV inspelningar för en serie om KBV skulle visa en utryckning och då KBV körde 40 knop genom Sotenkanalen i en påhittad olycka. Där de i hög fart körde slalom runt familjer i sina mindre båtar. Fy faen för sådant.

Likanande i den händelse jag själv höll på att få min båt förstörd då de kom i  hög fart  med relativt stor båt inne i skärgården utanför Kungshamn.

eller denna:

Kusbevakningen jagade några småpojkar

http://www.expressen.se/gt/pojkar-jagades-av-kustbevakningen/

osv.

Många Kustbevakare gör säkert ett bra jobb men så finns det rötägg där och sådanna skall ansvariga chefer se till att ta hand om. Förhoppningsvis bryr du dig också om att sådant här ska inte få förekomma av våra myndigeter.

Politik. Jo om de politiska partierna för missnöje får bli några år kommer de oftast utveckla andra områden och kan då bli kvar. Jämför med miljöpartiet. De flesta tycker nog miljön är viktig men detta borde alla partier arbete med och det gör de säkert men inte tillräckligt och då blir det grogrund för ett missnöjesparti.

Som det ser ut i aktuella opinionsundersökningar kommer troligen Sverigedemokraterna vara kvar även nästa val.

Nej jag röstar inte på SD.

Jag har utnyttjat min rätt vid alla tidigare val och varit hyffsat påläst vid varje tillfälle och det är något jag önskat alla borde varit och att vi inte hade så många som skiter i att rösta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kustbevakare är till för ordning på sjön. Polis för ordning på land. Politiker för att följa folks vilja. Det systemet är det vi idag har. Bra eller inte? Kanske bättre än för 1000 år sedan då man slog ihjäl varandra vid en tvist och den starke regerade genom våld. Alla gör nog vad de kan för ett bra system. Allt kan bli bättre visst men det får ta den tid det tar. Utvecklingen går i alla fall framåt får vi hoppas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja att utvecklingen går frammåt får vi verkligen hoppas.yes

Den kustbevakare som på fritiden krashade en båt är inte i tjänst.

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.6261287-misstankt-kustbevakare-ar-ledig

Svin som lämnade sina skadade vänner och smet från platsen utan att larmat som han påstod. 

Inte i tjänst är ett framsteg (min åsikt)

Lundsbergs skola stängd och nu öppnad igen. 

Nja, utvecklingen tar ibland ett steg fram och ett tillbaka (min åsikt)

post-10001667-1394237655,9822_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant, vem tipsa KBV om detta, så att dem agera?

Givetvis kan KBV i mindre fall titta bort, har skett förut. Och dem känner nästan alla som kör kommersiellt i området.

Vore intressant om Tobias fortsatte och använda denna och ta smällen i en högre instans, och där kanske framtvinga en seger över en orimlig byråkrati...........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, kanske....

Det här är en artikel av Robban, och jag sätter hyfsad tilltro till upgifterna.

Det man läser är ju skrämmande! Orimligt! Dem har ju satt stopp för hans inkomst mer eller mindre, och sen skyller på varandra. Jag hade blivit skogstokig!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Och sjöpolisen är till för..............................??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kustebvakare står för ordningen på sjön? Då kanske de skulle byta namn på organisationen. Kustbevakningen blir ju lite missvisande........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och sjöräddningen räddar liv längs våra kuster. Livet är komlplicerat... ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag ser det verkar mångas otroligt negativa inställning till KBV vara intimt förknippad med deras önskan att få supa till rors.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, nu har du helt fel.

De som är män nog att kunna hantera lite sprit innanför västen är också de män bäst vet hur KBV, Polisen, regering och riksdag kan och borde arbeta.

Det handlar inte om att dessa män önskar supa till sjöss, det handlar om att de vet bättre.

Dessa män vet dessutom att de inte har något tunnelseende och att de är utrustade med enorma mängder sunt förnuft. Andras misstag bero oftast på idioti medan de egna tillkortakommandena beror på yttre faktorer vilka ej kunde påverkas av de fantastiska männen.

Att de dessutom har läst samhällskunskap med gott betyg i 9:e klass visar naturligtvis att deras ord borde vara lag.

Att en majoritet av båtägarna i ett stort försäkringsbolags undersökning anser något som går på tvärs med dessa mäns uppfattning beror inte på att männen har fel.

Det är valboskapen som inte förstår sitt eget och andas bästa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

yesyes

Det var den bästa annalysen i ämnet som jag läst.

Det är så förståndigt skrivet att jag börjar fundera på om du joysam möjligtvis är kvinna. Skulle så inte va fallet så ta det sista som en stor komplimang. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahahaha.

NU blir inte krabban och co glada.

Man får inte trolla.(speciellt inte nykterwink)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du får se till frukten av vad handlandet har gett. KBV kostar pengar, mycket pengar, då kan man förvänta sig något för dessa pengar.

Håller med  Ashberg här, dyr byråkrati har endast lyckats med att kosta en företagares levebröd. Det är iaf inte vad jag som en del av folket vill att KBV skall syssla med, och förhoppningsvis inte de själva heller.

Sverige har inte råd med massa idiotiska lagar som skadar mer än det bygger upp.  Lagar är till för att stärka ett land, inte söndra det ekonomiskt eller utnyttjas som konkurensfördel av näriga människor med goda nätverk.

Ps jag är nykterist ds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...