hflife 0 Postad 5 Mars , 2005 Hej jag heter gösta och jag bor i Norge jag undrar när man ska täcka av plasten från vintern. Före eller efter sjösättning? Vore tacksam om svar från någon som gjort det här förr! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 5 Mars , 2005 Hej Gösta! Före eller efter sjösättningen spelar ingen roll. Det viktiga är att det sker senast kl. 09.20 Häksningar: Roddarn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 5 Mars , 2005 Gjort detta førr???? Det ær ju vedertagen praxis... Sækerhetspaket No1: -Åk aldrig myrstack (træbåt) utan en att ha en bra pressenning ombord att dra under kølen då vattnet sipprar inn. Ricky. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 6 Mars , 2005 man kan aldrig vara nog fösiktig, det kan bli mycket vatten i båten. :-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 6 Mars , 2005 Vilket slöseri med en fin båt (bilden) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 6 Mars , 2005 [RÖD]Denna båten blir bara våt om det regnar, men det fixar ju länspumpen.[/RÖD] :-D :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 17 April , 2007 Vi på västkusten uppskattar plastfolien som vi tejpat på i några skikt före sjösättningen. Ett gammalt fiskarknep. Det är den nya formen av kopparförhydning. Den förste i varje månad drar vi av ett lager och lägger i plastbyttan på miljöstationen. Ny fin botten utan tulpaner. Den ska dock inte sticka upp mer än till vattenlinjen utom den korta röda strippen som man ska dra i den förste. En som slutat med bottenfärg. Senast ändrad av forgus31 | 17 april 2007 | 10:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hflife 0 Postad 17 April , 2007 kanske skulle pröva Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser