toaen 510 Postad 17 Oktober , 2013 En L32 med kort ruff. Jag hade en sån 2000 - 2004. Det var nog den båt som jag tyckt bäst om. Dessvärre gjorde inte min fru det. Hon tyckte båten var för stor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasAn 9 Postad 18 Oktober , 2013 Vi seglade hem nya båten ifrån Helsingör till västkusten under tre veckor i sommar. Blev en trevlig tur via Anholt och Läsö hela vägen upp till Nordkoster för att sedan vända hem till Orust. Här är en bild på väg förbi Gullholmen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RasskerM 0 Postad 18 Oktober , 2013 Mellan Petlandsskär och Holmön 7/9, fantastisk avslutningssegling för säsongen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 18 Oktober , 2013 Kvällsåka! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 18 Oktober , 2013 Alltid kul med 64-bilder SB! Noterar att du lagt in två bilder med kapellt felstuvat i kapellgaraget men jag antar att du vet hur man gör för att få in hela kapellet under luckan..? Den här bilden kvalar väl mer in på höstbilder, det är ensamt på sjön en vardag i Oktober.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 18 Oktober , 2013 Snygg bild Jarb! Nej, berätta gärna hur man knör in kapellet under det smått idiotiskt trånga kapellgaraget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 18 Oktober , 2013 Ja det gäller verkligen o stuva kompakt om allt ska gå in Jag börjar med att vika upp akterbiten upp på kapelltaket, sen tar jag de aktra sidorna och viker upp dessa oxå på taket. Därefter åker de förliga sidorna oxå upp på taket. Nu knäpper jag loss de sista spännena från rutan och för hela paketet akteröver i skenorna. När du kommit hela vägen bakåt så förliga och aktra bågen är ihop/nära varandra så snurrar du tygpaketet runt bågarna. Nu har du ett kompakt paket som ganska lätt går att få ner i garaget och i o med att alla sidobitar ligger på taket så får du inget tyg som sticker ut vid sidan om gagaget. Jag har provat många varianter och denna stuvning är den enda jag fått att funka. Den nyare 65DC ska visst ha ett rymligare garage som inte kräver lika omsorgsfull stuvning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 19 Oktober , 2013 Falsterbokanalen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 19 Oktober , 2013 Tack Jarb! Jag ska prova den metoden nästa sommar. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PederGbg 2 Postad 19 Oktober , 2013 Avmastning i fantastiskt väder i mitten av oktober Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benwhy 3 Postad 9 November , 2013 Jag är otroligt nöjd. Har kollat på en sån båt i över 10 år innan priserna hamnade i min nivå. Den är lika stor som min förra träbåt men är dubbelt så tung och inte lika lätt att manövrera när man lägger till. Jag bara väntar på våren. När isen går så ska hon i. /Benny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 10 November , 2013 Klubbviken, Luleå, sen kväll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 10 November , 2013 Nu är båten upptagen sedan en månad och det är härligt att blicka tillbaks på en underbar sommar 2013. Här kommer några bidrag, Först Gamla gården på Gotska sandön. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 10 November , 2013 Landsort, västra hamnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 10 November , 2013 Simmande älg vid Sadelöga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 10 November , 2013 Sälar vid Tuvan norr om Möja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 10 November , 2013 Solnedgång över råmande sälar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 10 November , 2013 Kajplats på Möjas västra sida. Det är bättre än det ser ut, en klippa som är en meter bred och 10 m lång stupar rak ner 11 m som en naturlig kaj i gråsten. Det ska tilläggas att det blåser 10 m/s, men det höga möjalandet skyddar helt från den ostliga vinden. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 10 November , 2013 Sist men inte minst, en höstbild från skärgården från sista seglatsen 2013. Nu är det bara att njuta av alla bilder och drömma om sommaren 2014. En tur upp till Höga kusten kanske skulle vara härligt. Någon som har några bilder från dessa trakter? Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 10 November , 2013 Tycker absolut du ska unna dig ett besök häruppe! Jag ska försöka ta mig lite tid att lägga upp lite bilder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 10 November , 2013 Gör så Högakusten, jag funderar på att ta mig ner! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 10 November , 2013 Lite bilder från en del av Höga kusten. Så här såg det ut i fredagskväll (eftermiddag). Till höger i bild skymtar Slåttdalsskrevan, även känt som Djävulsgapet i filmen Ronja Rövardotter. Mitt i bild ses silhuetten av sveriges högsta ö, Mjältön och till vänster skymtar Ulvön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 10 November , 2013 Trysunda den 12 juni. Det är glest med båtar vid gästbryggan. Annars är denna ö mycket populär och har utsetts till sveriges vackraste ö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 10 November , 2013 Få se om bilden kommer med nu då! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 10 November , 2013 Är det den Ulvön, den som har så god fisk? Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 10 November , 2013 Om du syftar på surströmming så är svaret ja. Av någon anledning lyckas jag inte lägga in fler bilder...så jag tröttnadeoch tog en promenad i. Fjärden glittrar i halvmånens sken, det blåser ca 8-9 m/s nordlig vind och ett blekt norrsken dansar på himlen. Visst längtar man till sommar men jag tycker nog alla årstider har sin charm. Återkommer när jag listat ut vad problemet med bilderna är... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 November , 2013 Får jag ge dig ett litet tipps så här i smyg. Bilderna är för stor. Brukar minska dem till 800x600 pixlar. Då ser Mjältöns topp ut så här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 November , 2013 och lagunen på Mjältön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 November , 2013 å Ulvösund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 November , 2013 å Trysunda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser