Mr_Crona 1 Postad 12 September , 2013 Jag planerar att succesivt lacka om träet i båten, dvs skott, dörrar, skjutluckor hyllor etc. Den typ av jobb har jag aldrig gjort tidigare. Min tanke var att skruva bort trädelarna i möjligaste mån (det som är skruvbart) så att jag kan stå inne och jobba med det under vintern. Kan man göra så, eller finns det övervägande risk att delarna slår sig kraftigt när de kommer in i torr värme så att de inte går att återmontera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx Postad 12 September , 2013 Jag tycker det är en bra idé att skruva ur inredningen, det blir trevligare att jobba då. Sen är det kul att se förvandlingen när man skruvar tillbaka allt. Jag har inte haft några problem med formförändringar då jag gjort så. men jag borde ha fotodokumenterat innan jag plockade ur. Det blev lite pussel kring dörrposterna :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 12 September , 2013 gjorde så får ngt år sedan, inga problem Vet inte vad du har för båt, men min som är lite äldre blev fin som busen, slipade ned och laserad med herdins lackbets (teak) och sedan 4-5 lager lack från biltema. - första lagret i vått . Det blev en budget variant som blev helt ok.. Andra kanske har förslag på mer avancerade varianter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 13 September , 2013 Håller just nu på att skruva ner pentry och salongsinredningen i vår Storebro 31. Mycket enklare än alternativet! Slipning, lackning och återmontering! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 13 September , 2013 Ännu mer nedmontering av inredning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 13 September , 2013 Det som fattas ligger i garaget och avvaktar en varsam hand... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baufi 20 Postad 13 September , 2013 Ta in allt du kan om du ska fernissa.du slipper eventuella rinningar oxå.Vill du ha en sober look så kör med siden matt fernissa. Ps förutsätter att du inte ska lacka med Färg. Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser