Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
Gäst MaxSchmeling

Var köpa skumgummimatta?

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Har renoverat och byggt om båtens inbyggda verktygslåda. Hålet i bilden är för att man ska kunna komma åt vredet till septiktanken utan att behöva lyfta ur insatsen. Klossen i lådan är för att dölja håltagning för ena hörnan av septiktanken.

Någon som vet var man kan hitta en skumgummimatta att limma i denna låda så att inte verktygen ligger och rasslar när vi drar på i 25 knop...

post-10024382-1394237645,3713_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade jag haft en sånt fin verktygslåda i min båt, så hade jag köpt ett lite dyrare och tjockare liggunderlag. Skurit till bitar av det och limmat i botten. Sedan skurit till ytterligare en uppsättning bitar, på vilka jag ritat av och skurit hål för mina verktyg, och sedan limmat dit dessa bitar ovanpå de första bitarna. Visserligen blir man inte så flexibel när det gäller byte av verktyg. Men har man haft båten några år så har man lärt sej vad man behöver, så innehållet i verktygslådan borde vara någorlunda statiskt. smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Ingen dum idé, Moggep!

Kollade runt igår, också hos Kuntze, men hittade inget som passade. Liggunderlag är kanske inte helt fel. Jag tar till mig din idé och klurar vidare!

Vad limmar man liggunderlag med? Samma lim som till inredningsmattor???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Tack för input!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Har ett annat förslag till skrammeldämpare jag använt själv i stuvfack o dyl. Något som kan köpas till ofta kraftigt reducerat pris på tex Rusta, XXL mm. Yogamatta ! har dessutom bättre halskyddande egenskaper/ mera gummi än i liggunderlag. Prova spraylim.

/peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...