Tobbe578 0 Postad 10 September , 2013 hej . jag har bytt impell, men den kyler ändå inte med den riggen som satt på tidigare, men när ja sätter dit en annan rigg med samma impell så¨kyler den, men då går inte växlarna i , vad är det för fel? tacksam för snabba svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
walle440 0 Postad 10 September , 2013 Kan du förklara lite bättre vad du byter för delar? Har du två olika växelhus som du prövar med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 10 September , 2013 hej, jo det är 2 olika växelhus ja provat, växelhuset som satt på motorn när ja köpte den så kyler den inte med det, men när ja tar ett annan växelhus så kyler den, men ja får inte i några växlar med det växelhuset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 11 September , 2013 Hur ser slithylsa/slitplatta ut? Efter ett par impellerbyten brukar det va läge o byta dom oxå o inte bara impellern.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 11 September , 2013 vi har tagit dom sakerna som ser bäst ut och provat i båda motorerna , vad kan det vara för fel när man inte får i växlarna med ena underdelen ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 11 September , 2013 Då har du nog nån strypning i suglinan under pumpen. Växlar det inte när du har det löst heller..? F-hus..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 11 September , 2013 nu har jag fått den till att kyla, men nu misständer den istället, den går bra på tomgången Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 11 September , 2013 Börja med att rengöra förgasaren o kolla flottörhöjden samt synkning av spjäll och tändning. Hjälper inte det så kolla om tändningen tramsar med t ex stroblampa. Inte fel med kompprov heller om du har möjlighet till det så du inte har nåt mekaniskt fel. Berättar du årsmodell eller serienummer kan jag kanske ge dej uppgifter hur allt ska va justerat.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 11 September , 2013 yamaha 20A okänd årmodell men 653L 3771 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 11 September , 2013 653-motorn på 20 hästar i A-modell verkar ha byggts mellan 1972 o 79, ditt nummer faller in i intervallet för motorer byggda 1977. Tyvärr har jag inte några servicedata alls på denna motor.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 11 September , 2013 du har ingen aning om vad de ska sitta för stift ? 7er? 8or? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 18 September , 2013 nu har jag gjort ett komp prov, på ena är det 6,5 å den andra 6 , men förra gången ja var och provade motorn när ja insåg att den inte kylde så misstände den ju inte, men sen när ja satt dit en ny impell de var då den börja smälla och misstända Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 18 September , 2013 Rätt tändkabel på rätt cylinder? Kan hända den bästa..(bli inte arg, försöker inte göra narr) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 19 September , 2013 antar att den övre tändkabeln ska vara på övre stiftet å tvärt om , och när den inte smällde före imepller bytet , Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe578 0 Postad 19 September , 2013 den gick ju bra före ja bytte imepellen när den inte kylde, och efter ja bytte impell så börja den smälla , och nu går den bra på tomgång men på högre varv börjar den smälla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tretton80 0 Postad 16 Juni , 2014 Tja! Får jag haka på här? Ni verkar ha lite mer koll än jag. Jag har fått en likadan motor 653 20A som inte startar. Den tuffar igång men stannar efter ett par sekunder. Det går lätt att pumpa fram bensin till förgasaren men det verkar ju som att den inte orkar dra in bränsle på egen hand. Jag hantar att det kan vara en hel massa fel. Bränslepump, flotör, justering av munstycken.... You name it. Jag har noll koll och ingen aning om var jag ska börja. /Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser